DHL Express, światowy lider międzynarodowych przesyłek ekspresowych, jako pierwszy na świecie zamówił 12 elektrycznych samolotów towarowych Alice, które wyprodukuje spółka Eviation.
Dekarbonizacja działalności to jeden z głównych filarów strategii Grupy Deutsche Post DHL na rzecz zrównoważonego rozwoju. W kwietniu br. DHL Express zakupił 100 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych, a do 2030 planuje powiększyć swoją flotę w Europie o ponad 14 000 takich pojazdów. Podjęte działania mają przybliżyć Grupę DHL do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla w 2050. Oprócz elektryfikacji floty, Grupa inwestuje między innymi w zrównoważone paliwa lotnicze i budynki neutralne dla klimatu.
Bardzo poważnie traktujemy kwestie związane z minimalizacją wpływu naszej działalności na środowisko naturalne, dlatego elektryfikacja każdego rodzaju transportu odgrywa dla nas kluczową rolę. Aby to osiągnąć do 2030 w ramach grupy DP DHL, planujemy zainwestować 7 mld euro w projekty związane z zieloną logistyką, a 60% naszej floty mają stanowić pojazdy elektryczne. Zamówienie dwunastu innowacyjnych na skalę światową samolotów elektrycznych czyni DHL Express nie tylko liderem ekologicznych rozwiązań logistycznych, ale też pokazuje, w jakim kierunku będzie się rozwijać cała branża – mówi Edwin Osiecki, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży w DHL Express Polska.
Według danych producenta Alice ma wykonywać loty z załogą jednoosobową, przewożąc ładunek o masie 1200 kg. Ładowanie akumulatorów niezbędne do 1-godzinnego lotu na dystans do 815 km potrwa maksymalnie 30 minut. Proces ten może odbywać się podczas operacji załadunku i rozładunku, co zagwarantuje terminowość dostarczania przesyłek przez DHL Express na całym świecie (SmartLynx odebrały pierwszego A321PCF, 2021-06-11, SmartLynx będą operować dla DHL, 2021-02-25, DHL Express odbiera pierwszego A330-300P2F, 2017-12-01).