Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Arabowie chcą kupić Blohm + Voss

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 16 października 2009

ThyssenKrupp i Abu Dhabi MAR Group podpisały porozumienie o współpracy w sektorze morskim, zakładające powołanie joint-venture dla budowy i marketingu niemieckich fregat oraz korwet.

Władze ThyssenKrupp uważają, że sprzedaż Blohm + Voss inwestorom z ZEA nie odbije się na jakości współpracy z Bundesmarine i potencjalnymi, europejskimi klientami na niemieckie korwety i fregaty. Liczą natomiast na możliwość pozyskania nowych odbiorców, szczególnie w rejonie Bliskiego Wschodu. Do tej pory, np. przedstawione korwety typu K130 zostały zakupione wyłącznie przez Bundesmarine / Zdjęcie: TKMS

Abu Dhabi MAR Group to spółka ze ZEA, zajmująca się produkcją luksusowych jachtów. Znana jest m.in. z przebudowy dwóch holenderskich fregat, w swojej stoczni w Abu Dhabi. Przedsiębiorstwo posiada udziały w stoczni CMN we francuskim Cherbourgu, a w czerwcu wykupiło niemiecką Nobiskrug w Rendsburgu. Obie zajmują się produkcją jachtów.

Zawarta wczoraj umowa z ThyssenKrupp zakłada wejście w sektor wojskowy, przez utworzenie joint-venture. Celem spółki będzie produkcja korwet i fregat, przy czym wszystkie zlecenia na rzecz Bundesmarine i państw NATO ma nadzorować ThyssenKrupp, zaś Arabowie mają odpowiadać na rynki Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu.

Z ewentualną transakcją wiązałoby się wykupienie 80% udziałów w stoczni Blohm + Voss, a konkretnie w spółkach Blohm + Voss Shipyards, Blohm + Voss Repair, and Blohm + Voss Industries. Taki układ właścicielski pozwoliłby Niemcom zachować kontrolę nad częścią produkcji wojskowej, Arabowie zaś przejęliby całkowicie sektor cywilny, a szczególnie luksusowych jachtów.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.