Amerykańska NASA poinformowała, że Lockheed Martin pod koniec października zakończył montaż naddźwiękowego samolotu doświadczalnego (Low Boom Supersonic Demonstrator) X-59 QueSST (Quiet SuperSonic) do testów wytrzymałościowych. Prace realizowano w zakładach Skunk Works Palmdale w Kalifornii. Po wyjęciu z przyrządów montażowych samolot jest przygotowywany do przewiezienia do Fort Worth w Teksasie. Tam będą prowadzone testy strukturalne. Mają one udowodnić gotowość demonstratora do ostatecznego montażu.
Budowa demonstratora X-59 na zamówienie NASA rozpoczęła się w 2018 (X-59 z używanymi częściami, 2020-03-21). W ciągu trwających około 10 lat prac został on zaprojektowany tak, by ograniczyć grom dźwiękowy związany z przekraczaniem prędkości dźwięku. NASA chce bowiem pomóc stworzyć samolot bardziej przyjazny środowisku niż naddźwiękowce pasażerskie poprzedniej generacji (NASA odbiera silniki do X-59, 2020-08-26).
Po zakończeniu końcowego montażu, demonstrator X-59 będzie przygotowywany do oblotu. W tej fazie najważniejsze będzie sprawdzenie jego systemów pokładowych. Oblot jest przewidywany na 2022.