Załoga należącego do portugalskich linii Hi Fly Airbusa A340-313HGW, noszącego znaki rejestracyjne 9H-SOL, pod dowództwem kpt. Carlosa Mirpuri, wykonała 2 listopada 2021 lot z Kapsztadu na lotnisko Wolf's Fang Runway na Antarktydzie.
Na pokładzie samolotu, którego maksymalna masa do startu wynosi 275 t, znalazło się 77 t paliwa i 23 pasażerów, będących pracownikami spółki White Desert – właściciela lotniska, będącego bazą logistyczną dla eko-obozu Whichaway Oasis – wraz ze sprzętem niezbędnym do jego eksploatowania. A340 wystartował z Kapsztadu po 8 rano czasu miejscowego.
Plan zakładał, że dystans z Afryki na Antarktydę, długości 4630 km, zostanie pokonany w 5 h 10 min. Lądowanie na pasie długości 3000 m z lodu o grubości 1,4 km, odbyło się bez przeszkód. Dotychczas operowały z niego jedynie mneijsze samoloty, takie jak odrzutowce Gulfstream G550 i G650, czy turbośmigłowe Basler BT-67. Jednak przy odpowiednio niskiej temepraturze i wykonaniu na powierzchni pasa przez ratrak rówków zwiększających współczynnik tarcia na Wolf's Fang Runway mogą bezpiecznie lądować także większe samoloty (Lotnisko na Antarktydzie?, 2021-01-08).
Start do rejsu powrotnego miał nastąpić po ok. 3 h, ale w rzeczywistości postój trwał nieco krócej. Lot do Kapsztadu zajął 5 h 20 min i odbył się bez przeszkód.