Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pierwszy arktyczny konwój Arktiki

Przemysł stoczniowy, Strategia i polityka, 02 stycznia 2022

Pierwszy z serii rosyjskich lodołamaczy atomowych proj. 22220 – Arktika po raz pierwszy poprowadził konwój przez Północny Szlak Morski (PSM) w Arktyce. Eskortowane przez statek jednostki przepłynęły z portów północnych do portu Piewiek w Czukotce. Arktikę wspomagał lodołamacz z napędem diesel-elektrycznym Kapitan Dranicyn. Przeprowadziły one przez PSM drobnicowce Jurij Arszieniewskij i Inżienier Trubin.

Lodołamacz z napędem atomowym projektu 22220 Arktika w okresie noworocznym rozpoczął pracę na Północnym Szlaku Morskim, prowadząc konwój statków z portów północnych do Czukotki / Zdjęcie: OSK

Rosja jest jedynym krajem aktywnie i z powodzeniem rozwijającym flotę lodołamaczy, w tym atomowych. Niedawno ich operatorowi – Rosatomfłotowi został przekazany drugi z serii lodołamaczy atomowych proj. 22220 – Sibir. Właśnie płynie on ze stoczni Bałtijskij Zawod w St. Petersburgu do Murmańska, skąd będzie prowadził kolejne konwoje. W najbliższych latach do Arktiki i Sibira mają dołączyć jeszcze 3 jednostki proj. 22220.

Ważną cechą lodołamaczy proj. 22220 jest zastosowanie zmiennego zanurzenia przy użyciu zbiorników balastowych. Mogą więc one operować zarówno na głębokich wodach morskich, jak i na płytkich wodach w korytach rzek, łamiąc lód o grubości do 3 metrów bez utraty prędkości. W skład zespołu napędowego lodołamaczy tego projektu wchodzą po dwa reaktory RITM-200 o mocy cieplnej 175 MW każdy.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2022 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.