Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Współpraca easyJet i CAeS

Nowe technologie, Przemysł lotniczy, 11 stycznia 2022

Linie easyJet w ramach swoich działań na rzecz dekarbonizacji lotnictwa współpracują z Cranfield Aerospace Solutions (CAeS) w projekcie stworzenia systemu napędowego do samolotów komercyjnych, wykorzystującego wodorowe ogniwa paliwowe. CAeS pracują obecnie nad tego typu systemem, który ma zostać zastosowany do napędu zmodyfikowanego 9-miejscowego samolotu Britten-Norman Islander. Jego oblot ma odbyć się do 2023. Współpraca z easyJet ma pomóc w zrozumieniu w jaki sposób można zastosować tę technologię dla potrzeb linii lotniczych. Przewoźnik ma wspierać CAeS, zapewniając spojrzenie z punktu widzenia przewoźnika i wewnętrzną wiedzę ekspercką.

Zmodyfikowany Britten-Norman Islander, napędzany opracowanym przez CAeS systemem z wodorowymi ogniwami paliwowymi, ma zostać oblatany do 2023 / Ilustracja: CAeS

Linie easyJet pozostają całkowicie zaangażowane w zrównoważone latanie i przyszłość z zeroemisyjnym lataniem.Wiemy, że technologia jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym osiągnięcie naszych celów w zakresie dekarbonizacji, a napęd wodorowy jest faworytem z punktu widzenia linii operujących na trasach krótkodystansowych, takich jak easyJet.Jesteśmy oddani współpracy z wiodącymi w branży partnerami, w celu wspierania rozwoju tych obiecujących nowych technologii i cieszymy się ze współpracy z Cranfield Aerospace Solutions, mającej wesprzeć doprowadzenie tej technologii do dojrzałości tak szybko, jak to możliwe – powiedział dyrektor operacji lotniczych easyJet David Morgan.

CAeS dokłada wszelkich starań, by zapewnić powszechne wprowadzenie do użytku samolotów o zerowej emisji, co może udać się jednak tylko wtedy, gdy technologie takie będą opłacalne z komercyjnego punktu widzenia.Cieszymy się, że możemy współpracować z easyJet, które jako wiodący przewoźnik lotniczy w Europie są idealnym partnerem, dzięki któremu będziemy mogli opracować nasz projekt tak, by spełniał oczekiwania użytkownika końcowego.Rozwój naszego 9-miejscowego Islandera napędzanego wodorowymi ogniwami paliwowymi to ważny pierwszy krok w naszej drodze do projektowania i produkcji większych samolotów regionalnych o większym zasięgu, mieszczących od 19 do 100 pasażerów.To, że easyJet wyruszają z nami w tę podróż, jest doskonałym przykładem tego, jak duże i małe organizacje muszą łączyć siły w celu zapewnienia przyszłość naszej branży i planety – powiedział dyrektor generalny CAeS Paul Hutton.

easyJet od pewnego czasu koncentrują się na rozwoju projektów bezemisyjnych samolotów i infrastruktury wspierającej, współpracując z takimi partnerami jak CAeS, Airbus, Rolls-Royce i Wright Electric. Optymistyczne szacunki tego przewoźnika zakładają, że już w okresie od połowy do końca lat 2030. zacznie on wykonywać loty pasażerskie samolotami napędzanymi paliwem wodorowym, elektrycznymi ogniwami wodorowymi lub hybrydami łączącymi oba te rodzaje napędu (Elektryczno-hybrydowy BN-2, 2019-11-28).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2022 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.