Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

ASCOD 2 w brytyjskim przetargu

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 06 listopada 2009

Brytyjskie zakłady General Dynamics (GD UK), współpracując z Lockheed Martinem, złożył ofertę w przetargu na nowy czołg rozpoznawczy brytyjskiej armii, oparty na konstrukcji hiszpańsko-austriackiego bwp Pizarro/Ulan (ASCOD).

Austriacki Ulan. Podobnie jak BAE Systems, tak i GD UK nie ujawnił wielu szczegółów, dotyczących nowego pojazdu rozpoznawczego. Można jedynie przypuszczać, że podobnie jak w przypadku konkurenta, wóz oparty o bwp ASCOD, będzie miał mniejszy kadłub - pojazd nie będzie przewoził żołnierzy desantu. Inna będzie również wieża. Wiadomo natomiast, że masa bojowa ASCOD 2 wyniesie 38 t. W przypadku konstrukcji BAE Systems, wartość ta jest o 6 t mniejsza, co wynika z różnych mas pojazdów bazowych. Wielkości te są jednak kilkukrotnie większe, niż w przypadku lekkich i małych Scimitarów / Zdjęcie: Steyr SSF

Wcześniej, o podobnym kroku poinformowała BAE Systems, która stworzyła już demonstrator, oparty o konstrukcję szwedzkiego bwp CV90 (zobacz: CV90 dla FRES).

Pojazdy będą konkurowały o zamówienie na 586 wozów w 4 konfiguracjach, o wartości do 2 mld GBP, które w ramach okrojonego programu FRES, zastąpią lekkie czołgi rozpoznawcze Scimitar i transportery Spartan.

Według części mediów, obecny przetarg będzie jednak dotyczył prawdopodobnie wstępnej partii 270 wozów, z terminem dostaw od 2015. Docelowo Londyn może jednak zakupić nawet do 1300 pojazdów, w tym wozy wsparcia, ambulanse itp. Ogłoszenie zwycięzcy oczekiwane jest już w 1. kwartale 2010.

Ze względu na brak odpowiedniego, rodzimego podwozia, Londyn zdecydował się na wykorzystanie konstrukcji zagranicznych: szwedzkiej i hiszpańskiej. Wszystkie prace montażowe i integracyjne mają jednak być realizowane przez zakłady brytyjskie. Oferentom narzucono również główne uzbrojenie - Case Telescoped Weapon System (CTWS). Jest to 40-mm armata strzelająca amunicją teleskopową (z pociskiem całkowicie ukrytym w łusce), produkowana przez CTA International, joint-venture BAE Systems i francuskiego Nextera, charakteryzuje się niewielkimi rozmiarami i dużą siłą ognia.

W rozwoju zmodernizowanego pojazdu, ASCOD 2 GD UK współpracuje z brytyjską spółką Lockheed Martina, Lockheed Martin UK Insys, która zaprojektowała i wykonała nową wieżę. W czasie wrześniowych targów Defence Systems & Equipment International (DSEi) ujawniono, że wieża ma już za sobą próby stabilizacji armaty i pierwsze strzelania. Rzecznik, przedsiębiorstwa odmówił jednak komentarza, na temat możliwości szerszej współpracy przy montażu całego pojazdu.

Zespół rywalizuje również z BAE Systems w programie modernizacji bwp Warrior, oferując m.in. tę samą wieżę. Została już ona zintegrowana z kadłubem pojazdu. Przetarg o przebudowie kilkuset brytyjskich bwp ma zostać oficjalnie rozpoczęty jeszcze w tym miesiącu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.