Turecki serwis informacyjny Daily Sabah poinformował, że pod koniec lutego wielozadaniowy okręt desantowy TCG Anadolu (L-400) rozpoczął próby morskie. Okręt który ma być w przyszłości jednostką flagową Türk Deniz Kuvvetleri (tureckiej marynarki wojennej) do tej pory przebywał w stoczni Sedef Gemi İnşaatı w Tuzli opodal Stambułu. Przez załogi kliku innych okrętów i statków widziany był 27 lutego na Morzu Marmara, poruszając się przy pomocy dwóch holowników.
Sprawa wyjścia Anadolu w morze jest dość tajemnicza. Turecki podsekretariat do spraw przemysłu obronnego (Savunma Sanayii Başkanlığı) nie anonsował wcześniej, że dojdzie do prób morskich. Sprawa wojny na Ukrainie i napiętej sytuacji w basenie Morza Czarnego pozwala snuć domysły, że celem okrętu może być coś więcej niż jedynie testy na morzu.
Pierwotny plan zakładał rozpoczęcie służby przez okręt w 2021, ale z powodu opóźnień termin przesunięto. Następny termin ustalono na 2022, ale wszystko wskazuje, że może być niezwykle trudno dochować tego terminu.
Po przymusowej rezygnacji przez Ankarę z używania samolotów wielozadaniowych F-35B ze zdolnością krótkiego startu i pionowego lądowania zakłada się, że na okręcie desantowym pojawią się bezzałogowe bojowe statki powietrzne Bayraktar TB3 przystosowane do działania w środowisku morskim. Ismail Demir zapewniał, że na pokładzie i w hangarach zmieści się nawet 80 maszyn tego typu (w miejsce 8-10 szt. F-35B). Na okręcie zamontowano aerofiniszer, który będzie wyhamowywał lądujące bezzałogowce.
Baykar, turecki producent bsl, buduje TB3 wyłącznie dla Anadolu. Aby bazować na okręcie będą mieć składane skrzydła. Ich konstrukcja zostanie oparta na sprawdzonym w boju i wyeksportowanym do 16 państw bezzałogowcu Bayraktar TB2. Napędzany jest silnikiem PD170. Na pokładzie Anadolu ma służyć też bezzałogowy samolot Muharip İnsansız Uçak Sistemi (MİUS, bojowy bezzałogowy system powietrzny), zdolny poruszać się z prędkością naddźwiękową i przenosić uzbrojenie o masie 1500 kg (Turecki pokładowy bbsl, 2021-07-20).
Okręt zwodowano 4 maja 2019 a w lutym 2020 przeszedł próby stoczniowe. W pełni wyposażony, uzbrojony i zaopatrzony będzie miał wyporność blisko 28 tys. t. Długość okrętu to 231 m, pokładu – 202 m, a szerokość 32 m. Załogę tworzyć będzie 1400 osób (komponent lotniczy, batalion piechoty, a także członkowie załogi i cały personel techniczny). Bez zawijania do portu może przebyć 9 tys. mil morskich ze średnią prędkością 15 w. (maksymalna to 21 w., Wodowanie L400 Anadolu, 2019-05-05, Szybsza budowa TCG Anadolu, 2018-12-06).