Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Indyjski bsl rozbił się w pierwszym locie

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 18 listopada 2009

W pierwszym locie testowym rozbił się demonstrator technologii indyjskiego bezpilotowca dalekiego zasięgu Rustom.

Demonstrator technologii bsl Rustom-I został zbudowany przez indyjskich inżynierów z DRDO (Defence Research and Development Organization) z Bangalore przy wsparciu specjalistów z Izraela. Jego oblot odbył się 16 listopada na lotnisku Taneja niedaleko Hosuru. Kołowanie i start odbyły się bez problemów, ale okazało się, że bsl nie nabiera prawidłowo wysokości. Nadzorujący lot zdecydowali się wówczas wyłączyć zdalnie silnik, co doprowadziło do rozbicia bezpilotowca niedaleko lotniska.

Mimo rozbicia prototypu DRDO nie zamierza przerwać programu. Konstruktorzy uważają, że dotąd udało się zebrać wiele cennych danych i zbudować kluczowe systemy, w tym system kontroli lotu i transmisji danych. Próby naziemne Rustoma-1 zaczęły się 22 września 2008.

Seryjne bsl Rustom mają mieć rozpiętość 20 m i przenosić wyposażenie o masie 250-500 kg. Masa własna ma wynosić do 1,8 t. Zasięg bsl z wykorzystaniem klasycznych systemów łączności nie będzie przekraczać 250-350 km. Zastosowanie łączności satelitarnej ma zwiększyć zasięg do tysiąca km. Wysokość operacyjna to ok. 10 km, a długotrwałość lotu ponad 24 h. Demonstrator technologii jest mniejszy, a jego pułap jest ograniczony do 500 m, zaś obliczeniowa długotrwałość lotu wynosi 12-15 h.

Seryjną produkcję bsl Rustom ma realizować któreś z rodzimych przedsiębiorstw prywatnych, niekoniecznie lotniczych. Pod uwagę brane są Tata Group, L&T i Godrej & Boyce. Wybór ma zostać dokonany do końca roku.

Na program rozwoju bsl Rustom przeznaczono ok. 10 mld rupii (220 mln USD).


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.