Rosyjski minister transportu Witalij Sawieliew poinformował, że przewoźnicy lotniczy zarejestrowani w FR utracili 78 leasingowanych samolotów. Zostały one zatrzymane przez właścicieli za granicą w ramach sankcji po ataku FR na Ukrainę (Polowanie na samoloty pasażerskie linii FR, 2022-03-10). By uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości rosyjskie linie przerejestrowują eksploatowane przez siebie samoloty do rejestru FR. Do tej pory uczynili tak z blisko 800 samolotami.
Według Sawieliewa, 111 rosyjskich przewoźników lotniczych dysponowało przed 24 lutego 1367 samolotami. W odpowiedzi na sankcje rosyjska Duma przyjęła prawo pozwalające na rejestrowanie w FR samolotów leasingowanych od zagranicznych kompanii. Rosyjski nadzór ma wydawać stosowne certyfikaty, pozwalające na dalsze eksploatowanie tych samolotów.
Ministerstwo Transportu FR przewiduje, że mimo niesprzyjającej sytuacji, rosyjskie linie lotnicze przewiozą w 2022 nawet 90 mln pasażerów (w 2021 było ich 87,5 mln). Ma temu sprzyjać zakaz realizowania przewozów wewnętrznych przez linie zagraniczne, którego wprowadzenie postuluje Sawieliew. Według niego, jeśli utrzymane zostaną połączenia turystyczne z Turcją, Egiptem i innymi krajami, łączna liczba przewiezionych pasażerów może sięgnąć 100 mln (przed pandemią COVID-19, w 2019 było ich ponad 128 mln).