Rosyjski koncern ODK-Klimow (Klimow – Eksporterem Roku Rosji, 2020-11-08) poinformował, że jego wytwórnie w 2021 wyprodukowały około 300 silników TW3-117 i WK-2500 różnych odmian. Powstały one wyłącznie z rosyjskich komponentów. Były stale modernizowane i dostosowywane do nowych wersji rosyjskich śmigłowców.
Rosjanie uruchomili produkcję silników TW3-117 i WK-2500 na dużą skalę po wprowadzeniu przez Ukrainę embarga na dostawy ich odpowiedników po przewrocie w 2014. W tamtym okresie zakłady Motor-Sicz z Zaporoża pokrywały prawie całkowicie zapotrzebowanie na silniki do rosyjskich śmigłowców Mi-8/17 (Pierwszy Mi-171 z WK-2500 dla ChRL, 2019-10-13), Mi-24/35 i Ka-50/52 oraz innych typów. Po wprowadzeniu zakazu eksportu silników Rosjanie musieli zastąpić ich dostawy własną produkcją (Dostawy Motor Sicz do Rosji przez Białoruś, 2014-11-22).