Rosyjski Centralny Instytut Aerohydrodynamiczny (CAGI) im. Żukowskiego kontynuuje prace nad doskonaleniem układu aerodynamicznego ciężkiego samolotu transportowego Slon (Słoń), który ma zastąpić An-124 Rusłan. Prace prowadzone są w ramach kontraktu z Ministerstwem Przemysłu i Handlu FR. Jest on realizowany jako część projektu badawczego Technologie-Transport-2. Do tej pory projekt samolotu przeszedł dwa cykle badań, w których analizowano jego aerodynamikę przy różnych prędkościach lotu, z wizualizacją przepływu wokół modelu dla zidentyfikowania obszarów możliwej optymalizacji (Model Słonia w tunelu CAGI, 2019-11-10).
Na podstawie wyników testów naukowcy z CAGI zmodyfikowali układ samolotu. Zmieniono m.in. kadłub o powiększonej sekcji do przewozu ładunków wielkogabarytowych, zmniejszono owiewkę połączenia skrzydło-kadłub, zastosowano pylony o ulepszonych profilach z gondolami silnikowymi odpowiadającymi silnikowi PD-35 (wcześniej stosowano uniwersalne gondole o uproszczonej formie) i kilka opcji końcówek skrzydeł. Prawie wszystkie komponenty mają skomplikowaną geometrię, którą odtworzono w wyniku obróbki CNC.
Długość badanego modelu Slona to około 2 m. Rozpiętość jego skrzydeł wynosi zaś 1,8 m. Do końca tego roku model samolotu z nowymi elementami będzie testowany w tunelu aerodynamicznym T-106.
Slon, jeśli powstanie, będzie przeznaczony do transportu ładunków wielkogabarytowych na odległość 7000 km z prędkością 850 km/h. Maksymalny udźwig jest planowany na 180 ton (An-124 – 120 t). Rosyjski Słoń ma być napędzany silnikami turbowentylatorowymi PD-35. Do startu i lądowania będzie potrzebował pasa o długości 3 km.