Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

PVP w pierwszej misji

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 15 grudnia 2009

Francuskie ministerstwo obrony poinformowało, że w Libanie od 4 grudnia w działaniach patrolowych wykorzystywane są opancerzone samochody PVP. To pierwsza, operacyjna misja pojazdów, zamówionych w 2004.

PVP w Libanie. Załogę stanowi dwóch żołnierzy: kierowca i operator km lub wkm, zamontowanego w otwartej obrotnicy. Pojazd lokowany jest pomiędzy nieopancerzonymi, terenowymi P4, a nieco mniejszym od PVP, ale klasycznym, rozpoznawczym samochodem pancernym Panhard VBL / Zdjęcie: MO Francji

Petit Véhicule Protégé (mały samochód opancerzony) to lekki pojazd dla 2-5 żołnierzy, z przeznaczeniem do działań łącznikowych, rozpoznawczych, patrolowych i transportowych. Ma masę 4,4 t, długość 4,6 m, szerokość 2,28 m oraz wysokość 2,17 m. Turbodiesel o mocy 160 KM, zapewnia prędkość maksymalną 120 km/h.

Mimo, że opancerzenie chroni załogę przed ostrzałem z broni strzeleckiej (STANAG 4569 Level 2), PVP nie jest klasycznym samochodem patrolowym. Podłoga zapewnia ochronę jedynie przed wybuchami min przeciwpiechotnych. Pojazd jest w istocie wersją opancerzonego samochodu terenowego - ma częściowo zastąpić Peugeoty P4, wywodzące się z Mercedesów G-Klasse (zobacz: Pierwsze Mercedesy dla Australii).

Przekrój podstawowej wersji PVP. Samochód można szybko dostosować do zadań transportowych i wygospodarować klasyczną przestrzeń ładunkową dla towarów o masie do 800 kg. Istnieje również powiększona i lepiej opancerzona wersja HD, mogąca zabierać ładunek do 2 t / Rysunek: GFDL

W 2004 francuskie ministerstwo obrony zamówiło w zakładach Société nouvelle des automobiles Auverland, obecnie należących do grupy Panharda, 933 PVP. Pierwsze egz. trafiły do użytkownika w 2007.

Pod koniec bieżącego roku 15 pojazdów wysłano do południowego Libanu, gdzie działają w ramach francuskiego kontyngentu w misji ONZ. Między 4 a 8 grudnia część z nich uczestniczyła w długotrwałym patrolu. Do tej pory PVP były używane jedynie w warunkach pokojowych, we Francji. W pierwszym kwartale 2010 kontyngent wzmocni kolejnych 15 samochodów tego typu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.