Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Wisk Aero ujawnił makietę samolotu eVTOL

Nowe technologie, Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 03 października 2022

Kalifornijski start-up Wisk Aero ujawnił makietę 4-miejscowego samolotu eVTOL. Prezentacja odbyła się w ośrodku testowym przedsiębiorstwa w Hollister. Wcześniej wygląd seryjnej wersji całkowicie elektrycznego samolotu projektowanego przez Wisk był utrzymywany w tajemnicy.

Makieta 4-miejscowego samolotu eVTOL zaprezentowana dziś przez Wisk Aero w ośrodku testowym w Hollister / Zdjęcie: Wisk Aero

Wisk Aero nazywa nową konstrukcję samolotem eVTOL 6. generacji. Jest on oparty na bazie doświadczeń z projektem samolotu Cora (Kitty Hawk przejmuje 3D Robotics, 2021-06-12). Ma rozwijać prędkość przelotową 220 km/h, a jego zasięg ma wynosić 140 km z zachowaniem rezerwy wymaganej przepisami. Samolot ma latać autonomicznie.

Projektant twierdzi, że jego zastrzeżona patentami konstrukcja z 12 śmigłami jest wyposażona w ulepszone systemy napędowe – przechylne jednostki napędowe przed skrzydłami i stałe za nimi. Projekt jest zoptymalizowany pod kątem zasięgu oraz redukcji hałasu, zarówno w kabinie, jak i na zewnątrz. Dzięki uproszczonej konstrukcji, mniejszej liczbie ruchomych części oraz w pełni nadmiarowym systemom samolot Wisk ma być wyjątkowo bezpieczny.

Projektując nowy samolot, Wisk skorzystał z uwag ponad 630 osób, aby zapewnić klientom największy komfort i dostępność. Dzięki temu samolot jest wyposażony w szereg funkcji ułatwiających dostęp, takich jak wejście i wyjście z kabiny. Zaprojektowano ją dla osób z całym spektrum mobilności, a interfejsy użytkownika są przystosowane do osób z upośledzeniem słuchu, wzroku i innymi.

Utworzona jako spółka joint venture Boeinga i Kitty Hawk, Wisk ma około 12 lat doświadczeń w projektowaniu samolotów i ponad 1600 lotów testowych swych konstrukcji. Start-up początkowo miał kontynuować rozwój dwumiejscowego samolotu Cora projektowanego przez Kitty Hawk (Kitty Hawk kończy działalność, 2022-09-23). Jego szefowie zdecydowali się jednak na opracowanie zupełnie nowej konstrukcji. Wisk nie podaje, kiedy zamierza ją certyfikować i wprowadzić na rynek.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.