Reklama
Reklama

Pierwszy MC-12 w Afganistanie

Przedstawiciele USAF poinformowali, że 27 grudnia w bazie Bagram, w Afganistanie wylądował pierwszy z samolotów rozpoznania radioelektronicznego MC-12W.

MC-12W to przebudowany Hawker Beechcraft King Air 350ER, wyposażony w głowicę optoelektroniczną L-3 Wescam MX-15, a także sensory rozpoznania radioelektronicznego i systemy łączności. Samoloty mają dopełnić działania bezzałogowców rozpoznawczych / Zdjęcie: USAF

Kontrakt na dostawę 23 samolotów o wartości 171,5 mln USD, został zawarty w listopadzie 2008. Pierwszy MC-12W został przekazany USAF w kwietniu bieżącego roku (zobacz: Pierwszy King Air 350ER dostarczony). 6 miesięcy trwało szkolenie pierwszych załóg.

Samolot, który 27 grudnia wylądował w bazie Bagram należy do 4th Expeditionary Reconnaissance Squadron, jednostki stworzonej do wykorzystania nowych maszyn rozpoznawczych w Afganistanie. Przedstawiciele USAF nie ujawnili jednak, ile samolotów zostanie wysłanych do tego kraju.

MC-12 wzmocnią amerykański potencjał rozpoznawczy, oparty obecnie o samoloty bezzałogowe. Wojskowy King Air 350 może pozostawać w powietrzu ok. 7 h, przy promieniu działania 185 km, przekazując dane w czasie zbliżonym do rzeczywistego.

MC-12W to przebudowany Hawker Beechcraft King Air 350ER, wyposażony w głowicę optoelektroniczną L-3 Wescam MX-15, a także sensory rozpoznania radioelektronicznego i systemy łączności. Samoloty mają dopełnić działania bezzałogowców rozpoznawczych / Zdjęcie: USAF

Kontrakt na dostawę 23 samolotów o wartości 171,5 mln USD, został zawarty w listopadzie 2008. Pierwszy MC-12W został przekazany USAF w kwietniu bieżącego roku (zobacz: Pierwszy King Air 350ER dostarczony). 6 miesięcy trwało szkolenie pierwszych załóg.

Samolot, który 27 grudnia wylądował w bazie Bagram należy do 4th Expeditionary Reconnaissance Squadron, jednostki stworzonej do wykorzystania nowych maszyn rozpoznawczych w Afganistanie. Przedstawiciele USAF nie ujawnili jednak, ile samolotów zostanie wysłanych do tego kraju.

MC-12 wzmocnią amerykański potencjał rozpoznawczy, oparty obecnie o samoloty bezzałogowe. Wojskowy King Air 350 może pozostawać w powietrzu ok. 7 h, przy promieniu działania 185 km, przekazując dane w czasie zbliżonym do rzeczywistego.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.