Alaska Airlines ogłosiły wczoraj, 26 października 2022, że zamierzają powiększyć flotę o dodatkowe 52 samoloty wąskokadłubowe Boeinga – 42 737-10 i 10 737-9 – wykorzystując poprzednie opcje zamówienia. Ich dostawy mają zostać zrealizowane w latach 2024-2027.
– Ta inwestycja zapewnia samoloty, które pozwolą zoptymalizować nasz wzrost w ciągu następnej dekady, co, jak wiemy, będzie ogromną przewagą konkurencyjną. Jesteśmy dumni z silnych fundamentów finansowych, które w wyjątkowy sposób pozycjonują Alaska Airlines, aby zaangażować się w naszą przyszłość, oraz z fantastycznego partnerstwa, jakie dzielimy z naszym rodzimym producentem samolotów – Boeingiem – powiedział dyrektor generalny Alaska Airlines Ben Minicucci.
Dzięki nowej umowie portfel zamówień towarzystwa z Alaski obejmuje łącznie ponad 100 odrzutowców rodziny 737 MAX. Linie spodziewają się, że do końca 2023 będą dysponować flotą składającą się wyłącznie z samolotów produkcji Boeinga.
Alaska Airlines eksploatują obecnie 35 samolotów 737-9, przystosowanych do przewozu 178 pasażerów. Zamówione przez przewoźnika 737-10 mają pomieścić 204 pasażerów w konfiguracji dwuklasowej i dysponować zasięgiem ponad 7500 km (Alaska zamawiają 737-8 i 737-10, 2022-03-03).