Koncern Roselektronika (część korporacji Rostiech) poinformował, że dostarczył komponenty awioniki do prototypu samolotu SSJ-New. Zastąpią one wyposażenie dostarczane do SSJ 100 z USA, Izraela i Francji. Według Rosjan, jako nowocześniejsze poprawią osiągi nowej wersji samolotu.
W ramach eliminowania dostawców zagranicznych przedsiębiorstwo badawczo-produkcyjne Poliot (przedsiębiorstwo zależne Roselektroniki) przekazało producentowi samolotów radiostację Irkut do odbioru i transmisji danych, a także anteny bliskiego zasięgu i oprogramowanie do sterowania i kierowania komunikacją radiową. Dostarczyło też sprzęt łączności wewnętrznej ABSA-21, z pomocą którego prowadzona jest komunikacja między członkami załogi, a także powiadamianie pasażerów.
W rosyjską awionikę będą wkrótce wyposażane kolejne prototypy SSJ-New. Pierwszy prototyp samolotu ma zostać oblatany w przyszłym roku.
Samoloty SSJ-New mają być wyposażone w nowe rosyjskie silniki PD-8. Testy modelu takiej wersji były prowadzone w CAGI im. Żukowskiego. Symulowano loty z prędkością przelotową Ma0,75-0,82. Silniki PD-8 mają zastąpić francusko-rosyjskie SaM-146 stosowane w SSJ 100.