Exército Brasileiro (wojska lądowe Brazylii) wskazały konsorcjum CIO (Consorzio Iveco OTO Melara) na preferowanego dostawcę kołowych wozów bojowych dla pododdziałów kawalerii. Oznacza to, że Brazylijczycy są zainteresowani zamówieniem pojazdów Centauro II ze 120-mm armatą gładkolufową.
Włoska oferta została oceniona wyżej od amerykańskiej przedstawionej przez GDLS (z wozem LAV 700AG) i chińskiej przedstawionej przez Norinco (z wozem ST1-BR). Brazylijczycy zamierzają w ramach programu VBC Cav-MSR 8×8 zakupić 98 nowych pojazdów z opcją na zwiększenie zamówienia do łącznie 221. Formalnie mają stanowić następcę pojazdów opancerzonych EE-9 Cascavel.
Planowane do zamówienia Centauro II będą wyposażone w cyfrowy SKO, sprzęt łączności zintegrowany z systemem dowodzenia i kierowania, a także pasywne i aktywne systemy ochrony. Wozy będą reprezentować taką samą konfigurację jak dla Esercito Italiano (włoskich wojsk lądowych) i będą mieć największą siłę ognia ze wszystkich brazylijskich wozów bojowych.
Jedną z zalet włoskiego pojazdu jest to, że dzieli on ok. 28,5% komponentów z używanymi przez Brazylijczyków transporterami Guarani. CIO zaproponowało też offset. Iveco ma zwiększyć swoją obecność w Brazylii inwestując w zakłady w Minas Gerais, gdzie produkowane są Guarani. Leonardo z kolei ma uruchomić zakład montażowy wież Hitfact Mk II stosowanych na Centauro II.
Według informacji medialnych, podpisanie umowy między Exército Brasileiro a CIO jest spodziewane 5 grudnia 2022. Dwa pierwsze pojazdy mają zostać dostarczone z Włoch na początku przyszłego roku. Z kolei pierwszy pojazd zbudowany z udziałem lokalnego przemysłu ma zostać dostarczony w 2027 (Kontrakt na modernizację EE-9 Cascavel, 2022-07-13).