Wczoraj, 29 listopada 2022, koncern ATR dostarczył liniom Air Corsica pierwszy samolot ATR 72-600 z nowymi silnikami PW127XT (Nowy silnik dla ATR, 2021-11-16). Samoloty Air Corsica będą wyposażone także w porty USB do ładowania urządzeń elektronicznych podczas lotu – po raz pierwszy w kabinach ATR.
Francuski przewoźnik złożył wiążące zamówienie na 5 nowych ATR 72-600 rok temu, podczas Dubai Airshow. Jak podaje producent, PW127XT oferuje 20-% redukcję kosztów obsługi technicznej i 3-% poprawę zużycia paliwa w porównaniu z PW127M – co oznacza obniżenie spalania paliwa i emisji CO2 o 45% w porównaniu z podobnej wielkości odrzutowcami komunikacji regionalnej.
Linie zoptymalizują również obsługę techniczną całej swojej floty ATR dzięki 12-letniej umowie płatności za godzinę, obejmującej naprawy, przeglądy i dostawy elementów wymiennych oraz obejmuje dostępność i obsługę śmigieł, podwozi i krawędzi natarcia, a także długoterminową umowę dostaw ponad 2000 części zamiennych.
Air Corsica obsługują 44% rocznego ruchu (82% w zimie) z / do czterech portów lotniczych Korsyki: Ajaccio, Bastii, Calvi i Figari. Są też czwartym co do wielkości pracodawca na wyspie, zatrudniającym ponad 700 pracowników.
Od pierwszego lotu w 1990 samoloty Air Corsica przewiozły ok. 40 mln pasażerów, a od 1 kwietnia 2021 do 31 marca 2022 z ich usług skorzystało 1,7 mln pasażerów, co czyni je trzecią linią lotniczą we Francji.
Air Corsica obsługują 12 połączeń krajowych i 12 tras międzynarodowych, rocznie lub tylko latem, wykonując 19 500 lotów rocznie. Flota linii składa się z 12 samolotów: 5 ATR 72-500, jednego ATR 42-500 i 6 Airbusów A320, w tym 2 A320neo (Pierwszy A320neo dla Air Corsica, 2019-12-02).