Francusko-włoskie konsorcjum ATR postanowiło wyposażyć swoje samoloty komunikacji regionalnej ATR 42/72 w nowe silniki turbinowe Pratt & Whitney Canada PW127XT.
Jak podaje producent w konstrukcji PW127XT zastosowano najnowsze materiały i technologie dostępne na rynku. Dzięki temu okres międzyprzeglądowy silnika został wydłużony o 40% – z 14 tys. h do 20 tys. h, co zapewni obniżenie kosztów jego obsługi o 20% w porównaniu z użytkowanymi obecnie silnikami PW127M. W ciągu 10 lat eksploatacji konieczne będzie przeprowadzenie tylko 2 planowych przeglądów naprawczych PW127XT, a nie 3 jak w przypadku PW127M.
PW127XT ma też zużywać o 3% mniej paliwa w porównaniu z silnikiem PW127M, co zapewni o 40% mniejsze zużycie nafty w porównaniu z odrzutowymi samolotami komunikacji regionalnej, przy porównywalnej emisji CO2. Silnik ma być przystosowany do zasilania zrównoważonym paliwem lotniczym.
Pierwszym użytkownikiem PW127XT będą linie Air Corsica. Silniki będą napędzać 5 nowych ATR 72-600, zamówionych przez francuskie towarzystwo. Dostawy samolotów rozpoczną się w listopadzie 2022. Obecnie flota przewoźnika liczy 5 ATR 72-500, jednego ATR 42-500 i 6 Airbusów A320 (w tym 2 A320neo, Pierwszy A320neo dla Air Corsica, 2019-12-02).