Amerykański start-up z Atlanty Hermeus wybrał silnik turbowentylatorowy Pratt & Whitney F100-229 jako główny komponent napędu kombinowanego Chimera II do demonstratora technologii samolotu hiperdźwiękowego Darkhorse. F100-229 jest obecnie używany m.in. do napędzania wielozadaniowych myśliwców Boeing F-15 i Lockheed Martin F-16. W zmodyfikowanej wersji ma rozpędzać Darkhorse do prędkości Ma2,8. Później ma włączać się silnik strumieniowy, by przyspieszyć pojazd do docelowej prędkości hiperdźwiękowej – Ma5.
Darkhorse to planowana pochodna Quarterhorse – samolotu ze skrzydłami delta. Prototyp Quarterhorse ma zostać oblatany pod koniec 2023. Ten mniejszy demonstrator technologii będzie napędzany silnikiem Chimera I, który niedawno przeszedł test przejścia z trybu turboodrzutowego do strumieniowego w Notre Dame Turbomachinery Laboratory (NDTL) w South Bend w stanie Indiana. Testy w locie Darkhorse planowane są na połowę lat 2020.
Hermeus planuje zbudowanie 45-metrowego samolotu pasażerskiego przewożącego 20 pasażerów z prędkością hiperdźwiękową. Chce też świadczyć usługi z jego wykorzystaniem dla US DoD (Kontrakt na samolot hiperdźwiękowy, 2021-08-07) i innych klientów wojskowych. Samoloty amerykańskiego start-upu mają w ciągu dekady uzyskać certyfikaty FAA.