Boeing poinformował, że 18 stycznia zakłady w Macon rozpoczęły produkcję elementów centropłata samolotów szturmowych A-10 Thunderbolt. Wzmocnią one zbyt słabą konstrukcję 242 maszyn.
Problemy z wytrzymałością centropłatów w starszych egz. Thunderboltów znane są już od dawna. W związku z tym Pentagon zlecił w 2007 Boeingowi - który przejął po Fairchild Republic prawa do obsługi samolotów - wykonanie nowych, wzmocnionych elementów kosztem ok. 1 mld USD. Kolejne 1,3 mld USD pochłonie proces ich montażu, bezpośrednio w warsztatach jednostek lotniczych.
Decyzja została podjęta niemal w ostatnim momencie. W 2008 wykryto pęknięcia struktur skrzydeł w kilku samolotach. Spowodowało to zawieszenie lotów 127 egz. A-10, dla przeprowadzenia szczegółowych inspekcji (zobacz: Zawieszenie lotów części A-10).
Przedwczoraj zakłady Boeinga rozpoczęły produkcję nowych podzespołów. Będą one dostarczane sukcesywnie, od 2011 do 2018. Dzięki tym działaniom Thunderbolty będą mogły pozostać w służbie do 2030.