Babcock poinformował o rozpoczęciu proces rozstrzygania sporu z brytyjskim resortem obrony w sprawie wzrostu kosztów realizacji programu budowy fregat typu 31. Proces powinien pomóc rozstrzygnąć jaki podmiot jest odpowiedzialny za wzrost kosztów i ich pokrycie.
Brytyjczycy zamówili dla Royal Navy 5 fregat typu 31 (zwanych też typem Inspiration) opartych o projekt Arrowhead 140 w listopadzie 2019. Ich średni koszt został oszacowany na 250 mln GBP za okręt. Jednak nieprzewidziane zmiany makroekonomiczne – spowodowane m.in. pandemią i wojną na Ukrainie – spowodowały wzrost kosztów rozpoczętego przed tymi wydarzeniami programu.
Według Babcocka płynność finansowa osiągnięta do 31 marca była znacznie ponad oczekiwaniami, co wskazuje na dobre wyniki operacyjne przedsiębiorstwa. Mimo to, jeżeli nie uda się pokryć dodatkowych kosztów programu budowy fregat, ten konkretny projekt mógłby zacząć przynosić straty. Babcock szacuje, że wymagane mogą być środki w wysokości 50-100 mln GBP do końca czasu trwania programu, aby pokryć wzrost kosztów. Co ważne, budowa fregat nie odnotowuje opóźnień i ma się zakończyć zgodnie z planem w 2028. Do tej pory nie udało się jednak uzyskać porozumienia z resortem obrony (Rusza budowa HMS Active, 2023-01-25).