Rosyjska ODK-Klimow poinformowała, że zakończyła testy demonstratora silnika śmigłowcowego WK-1600W (Rosyjski silnik zaprojektowany cyfrowo, 2021-05-27). W międzyczasie Korporacja zbudowała prototypy silnika, które do końca roku mają przejść naziemne próby stanowiskowe. W 2024 mają rozpocząć się próby śmigłowca Ka-62 z takimi silnikami.
Silnik WK-1600W jest projektowany w ramach programu uniezależniania się FR od wyrobów importowanych. Ma zastąpić francuski silnik turbowałowy Ardiden 3G produkowany przez Safran Helicopter Engines (dawniej Turbomeca), dotychczas używany do napędu Ka-62 (Brakuje silników do Mi-8/17, 2023-04-13). Głównym projektantem WK-1600W jest Anton Kołosow.
Maksymalna moc startowa WK-1600W wynosi 1400 KM, a moc krótkotrwała (2,5 minuty) sięga 1750 KM. Silniki tego typu mają charakteryzować się niskim zużyciem paliwa i niskimi kosztami eksploatacji. Projektanci twierdzą, że będą one o ok. 10% niższe od zagranicznych odpowiedników.