Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pierwsza struktura tylna kadłuba F-16 z PZL Mielec

Przemysł lotniczy, Przemysł zbrojeniowy, 29 sierpnia 2023

Zakłady PZL Mielec należące do Lockheed Martin ogłosiły dzisiaj, 29 sierpnia 2023, ukończenie produkcji pierwszej struktury tylnej części kadłuba najnowszej wersji samolotu wielozadaniowego F-16 Block 70/72. Jest to symboliczny powrót mieleckich zakładów do produkcji wojskowych samolotów odrzutowych, gdzie ponad 20 lat temu produkowano samoloty szkolno-bojowe.

Produkcja elementów samolotów F-16 odbywa się zmodernizowanej hali PZL Mielec, w której przed laty produkowano wojskowe samoloty odrzutowe / Zdjęcie: PZL Mielec

Poza strukturą tylnej części kadłuba F-16 w PZL Mielec zbudowane zostały także inne, mniejsze komponenty tego samolotu. Mają one teraz trafić na linię montażu końcowego Lockheed Martine w Greenville w Karolinie Południowej. W tamtejszych zakładach trwa produkcja samolotów dla klientów z Europy i Bliskiego Wschodu.

Według prezesa i dyrektora naczelnego PZL Mielec produkcja komponentów do samolotów F-16 jest prowadzona w kompleksowo zmodernizowanej hali. Jej powierzchnia to 14 tys. m². W przeszłości produkowano w niej wojskowe samoloty odrzutowe.

Aby produkcja była możliwa w 2022 prawie 50 przedstawicieli, pracowników produkcyjnych i liderów PZL Mielec wyjechało do Greenville. Tam przez 6 miesięcy współpracowali z kadrą Lockheed Martina by zdobyć doświadczenie i poznać zakres produkcji samolotów w Polsce (Pierwsze struktury F-16 Block 70/72 z Mielca, 2023-03-31, Elementy F-16 z Mielca, 2021-11-22).

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.