Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Foxhound z napędem hybrydowym

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 18 września 2023

General Dynamics UK poinformowało, że omawia z dowództwem brytyjskich wojsk lądowych potencjalne zamówienie zmodernizowanej wersji opancerzonego pojazdu patrolowego Foxhound. Wersja pojazdu nosząca oznaczenie Mk 2 może obejmować wariant z hybrydowym napędem elektrycznym i prawdopodobnie zostanie zaoferowana British Army w ramach wzmocnienia mobilności wojsk lądowych. Nie będzie ona standardem. Zapewne nie we wszystkich potencjalnie wyprodukowanych egzemplarzach znajdzie się coraz popularniejszy wśród pojazdów opancerzonych i bezzałogowych pojazdów lądowych napęd hybrydowy.

Zmodernizowany Foxhound w przyszłości mógłby być pojazdem służącym do rozpoznania, jak i nosicielem uzbrojenia mniejszego kalibru / Zdjęcie: MO W. Brytanii

Do tej pory Brytyjczycy nabyli 400 Foxhoundów, aby wyposażyć piechotę w pojazd opancerzony o dużej odporności na skutki wybuchu min. Pojazdy trafiły do uzbrojenia żołnierzy pełniących misję w Afganistanie i Iraku. Obecnie General Dynamics UK ma nadzieję przywrócić do produkcji spełniającą współczesne wymagania odświeżoną wersję Foxhounda (400 Foxhoundów w British Army, 2020-05-07).

Jest jeszcze stosunkowo wcześnie, ale opisaliśmy im, jak naszym zdaniem będzie wyglądał pojazd w wersji Mk2. To była dość obiecująca rozmowa. Nadal czekamy, aby dokładnie poznać wymagania, ale chcielibyśmy, aby Foxhound był kandydatem – powiedział rzecznik General Dynamics UK podczas wywiadu dla Defense News. – Zrobiliśmy prototypy demonstracyjne z napędem hybrydowym, więc jest to dość dojrzały projekt – dodał.

Odpowiadając na pytania parlamentu w czerwcu, minister zamówień publicznych James Cartlidge powiedział, że program mobilności lądowej (Land Mobility Pipeline) znajduje się obecnie w fazie koncepcyjnej. Zakłada się, że program będzie miał na celu dostarczenie platform czterech kategorii. Pierwsze dwie będą składać się z lekkich pojazdów opancerzonych z napędem na cztery koła. Jedna z czteroosobową załogą będzie pojazdem patrolowanym, druga zaś z dwuosobową załogą – pojazdem wsparcia i nosicielem uzbrojenia. Ich DMC ma nie przekraczać 10 t. Druga grupa pojazdów z napędem 6x6 również zostanie podzielona na dwie podgrupy. Pierwsza z nich będzie opancerzonym ambulansem, druga natomiast albo transporterem opancerzonym, albo nosicielem uzbrojenia większego kalibru.

Urzędnicy resortu obrony ogłosili w zeszłym roku, że program będzie finansowany kwotą 1 mld EUR, począwszy od 2025. W 2020 MO W. Brytanii i General Dynamics UK podpisały umowę w sprawie podjęcie prac demonstracyjnych dla armii nad Foxhoundem z napędem elektrycznym w ramach chronionego wówczas programu mobilności (British Army stawia na napęd hybrydowy, 2021-07-23).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.