Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot ATR 42-600

Lotnictwo cywilne, 05 marca 2010

Przedstawiciele ATR poinformowali, że 3 marca z lotniska w Tuluzie wystartował do pierwszego lotu, przedprodukcyjny egz. regionalnego ATR 42-600.

</span>Małe ATR-y nie cieszą się dużą popularnością. Producent zebrał do tej pory zamówienia jedynie na 5 samolotów tego typu. Mimo tego pierwsze dostawy - jak w przypadku większego modelu 72-600 - planowane są na przyszły rok / Zdjęcie: ATR

Pierwszy lot rozpoczął się o 15:00 czasu lokalnego z lotniska fabrycznego francusko-włoskiej ATR w Tuluzie. Trwał 2 h i rozpoczął 75-godzinny program testów w locie.

Tak krótki okres prób w powietrzu wynika z faktu, że model 42-600, w porównaniu do poprzedniego, zachował identyczny płatowiec, podwozie i większość instalacji. Otrzymał jedynie zmodernizowane silniki i nową awionikę, jak również przeprojektowane wnętrze kabiny pasażerskiej dla 44-52 osób, w zależności od wersji.

Co więcej, duża część nowego wyposażenia przechodzi już testy, na pokładzie większego (dla ok. 70 pasażerów) ATR 72-600, który swój, 150-godzinny program prób rozpoczął w grudniu ubiegłego roku (zobacz również: ATR na plusie).

Nowe jednostki napędowe to turbośmigłowe Pratt & Whitney Canada PW127M. W stosunku do wykorzystywanych w ATR 42-500 PW127E, nowy silnik dysponuje o 5% wyższą stałą mocą maksymalną (2619 wobec 2516 KM), jednak wzrost mocy uzyskano bez zmiany zasadniczej konstrukcji silnika. Pozwoli to na skrócenie rozbiegu, zwiększenie pułapu i uzyskanie zwiększenia ładowności o kilkaset kg.

Nowa awionika Thalesa, z wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi, umożliwia m.in. lądowania przy jeszcze mniejszej widoczności (kategorii III), niż modele -500, oraz poprawia warunki i precyzję nawigacji.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.