Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

80 samolotów Qatar Airways

Lotnictwo cywilne, 08 marca 2010

W sobotę, w czasie Air India 2010, Akbar Al Baker, prezes Qatar Airways, przedstawił plany rozwoju spółki i poinformował, że przedsiębiorstwo dysponuje już 80 samolotami.

</span>Boeingi 777-300ER na macierzystym lotnisku w Doha / Zdjęcie: Lars Plougmann

Qatar Airways jest jedną z najmłodszych linii lotniczych - rozpoczęła działalność w 1997. Mimo tego udało jej się najwyższe oceny od pasażerów, lokując się wśród 5 najlepszych przewoźników świata, według zestawienia londyńskiej Skytrax (zobacz także: Lufthansa najlepsza w Europie).

Jest również jedną z najszybciej rozwijających się linii. Doprowadzenie do użytkowania pierwszych 40 odrzutowców zajęło Qatar Airways 8 lat. Podwojenie tej liczby - niecałe 5. Natomiast poziom 120 samolotów ma zostać osiągnięty w jeszcze krótszym czasie: do 2013.

Kilka dni temu przewoźnik odebrał swojego 15. Boeinga 777-300ER. Obecnie są one największymi samolotami pasażerskimi we flocie. Pozostałe to różne modele Airbusa - od A319-100LR po A340-600. Linia posiada również 3 biznesowe Bombardiery i tyleż transportowych A300-600RF.

Dostawy Boeingów to jeden z pierwszych etapów realizacji ogromnych kontraktów, zawartych w 2007. Qatar Airways zamówiła wtedy ponad 220 samolotów, w tym 24 A320, 80 A350, 30 B787, 32 B777 oraz 5 największych A380. Wartość tych umów wyniosła ok. 40 mld USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra