W tym tygodniu rozpoczęły się testy rosyjskiego silnika PD-8 zamontowanego w prototypie samolotu SJ-100. Poinformował o tym Kirył Kuzniecow, główny konstruktor zmodyfikowanego SSJ100, opartego prawie wyłącznie na rodzimych komponentach. Informację przekazał podczas VI Ogólnorosyjskiego Kongresu Inżynierów.
Obecnie trwają testy w locie PD-8 zamontowanego po skrzydłem latającego laboratorium Ił-76LL. Z kolei prototyp SJ-100, wyprodukowany w ośrodku produkcyjnym Jakowlew, odbył swój pierwszy lot sierpniu w Komsomolsku nad Amurem (SJ-100 oblatany, 2023-08-29). Aby przyspieszyć program testów, w tym prototypie zastosowano francusko-rosyjskie silniki SaM146, takie same, jak w seryjnych SSJ100.
Równocześnie koncern Radioelektronnyje tiechnołogii rozpoczął certyfikację wyposażenia awionicznego SJ-100. Komponenty do niego dostarczył oddział RPKB KRET z Żukowskiego. Kompleks ma zastąpić awionikę francuskiego Thales Avionics, dostarczaną dotąd do SSJ100.