Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.


Warning: DOMDocument::loadHTML() [domdocument.loadhtml]: Unexpected end tag : u in Entity, line: 1 in /library/Site/String.php on line 148

Tejasy w linii w 2011

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 09 marca 2010

Indyjskie wojska lotnicze wprowadzą do służby pierwsze, lekkie myśliwce własnej konstrukcji, Tejas LCA, w 2011.

</span>Po 28 latach od rozpoczęcia prac nad pierwszym, indyjskim odrzutowcem naddźwiękowym, pierwsze Tejasy powinny osiągnąć gotowość operacyjną. Samolot jest jednak przestarzały konstrukcyjnie i po wyprodukowaniu 40 maszyn, zakłady HAL powinny opracować i zbudować znacznie zmodernizowaną wersję Mk 2, wyposażoną m.in. w mocniejsze silniki / Zdjęcie: vishak

Program budowy lekkiego myśliwca bojowego (LCA) trapiły podobne problemy i opóźnienia, co wiele innych przedsięwzięć zbrojeniowych Indii. Głównym problemem było zapóźnienie technologiczne kraju i słabość przemysłu w dostarczaniu odpowiednich, skomplikowanych podzespołów.

Ostatecznie w 2005 ministerstwo obrony zamówiło 40 samolotów. Mimo, że Tejas był już wówczas przestarzały konstrukcyjnie, uznano, że może spełnić podstawowe zadanie - zastąpić MiGi-21 i pozwolić na utrzymanie potencjału ilościowego wojsk lotniczych.

Pierwszych 20 egz. zostało już dostarczone przez zakłady HAL i osiągnęło wstępną gotowość operacyjną. Obecnie trwa proces doposażenia w przewidywaną paletę uzbrojenia (głównie pochodzenia rosyjskiego i częściowo izraelskiego) oraz jego integrację z pokładową stacją radiolokacyjną ze skanowaniem fazowym Elta EL/M-2052 (również z Izraela).

W pisemnej odpowiedzi na zapytanie poselskie, A.K. Antony indyjski minister obrony, ujawnił wczoraj, że samoloty te osiągną pełną gotowość operacyjną w przyszłym roku. Do tej pory program rozwoju rodzimego myśliwca pochłoną równowartość 718 mln USD.

Dodajmy, że pod koniec ubiegłego roku władze wojskowe zamówiły kolejne 20 maszyn, jednak już w zmodernizowanej wersji Mk 2, za - jak wynika z informacji ministra obrony - równowartość 538 mln USD (zobacz: Tejasy za MiGi-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.