Grupa Lufthansa i start-up Lilium podpisały protokół ustaleń (MoU), aby rozpocząć współpracę w zakresie stworzenia bazy dla operacji samolotów eVTOL w Europie. Partnerstwo ma na celu zbadanie innowacyjnych możliwości w lotnictwie, obejmujących operacje naziemne i lotnicze, serwisowanie samolotów elektrycznych oraz szkolenie załóg i obsług. Oba przedsiębiorstwa planują ocenić potencjalne możliwości współpracy ze stronami trzecimi, takimi jak lotniska i partnerzy regionalni, w celu ulepszenia infrastruktury, w tym vertiportów, integracji przestrzeni powietrznej i zdefiniowania procesów operacyjnych.
Grupa Lufthansa dysponuje obecnie flotą składającą się z ponad 700 samolotów komercyjnych. Najnowsze samoloty nabyte przez Grupę mogą pochwalić się nawet o 30% niższym zużyciem paliwa i emisją CO2 w porównaniu do poprzedników. Zakupy samolotów elektrycznych powinny jeszcze radykalniej ograniczyć te parametry.
Lilium niedawno rozpoczął produkcję 6-miejscowego samolotu eVTOL Lilium Jet (Makieta wnętrza Lilium Jet Pioneer Edition, 2023-05-27, Saudia zamawią 100 Lilium Jet eVTOL, 2022-10-27) wraz z przybyciem z Valladolid w Hiszpanii pierwszego kompletnego kadłuba na linię montażu końcowego w Wessling w Niemczech. Samolot jest pierwszym z siedmiu, które zostaną wykorzystane w testach w locie, mających rozpocząć się pod koniec 2024 w ramach certyfikacji typu przez EASA. Lilium ma nadzieję, że doprowadzi do wejścia do użytku komercyjnego Lilium Jet w 2026.
Partner programu Lilium – Aciturri, produkuje konstrukcje kompozytowe. Inni kluczowi dostawcy, w tym partnerzy w zakresie elektrycznych systemów napędowych – Honeywell, Denso, Aerononamic i SKF, a także producent struktur Aernnova, zwiększają tempo produkcji komponentów Lilium Jet. Według wewnętrznych prognoz przedsiębiorstwa, do 2035 na rynku europejskim ma pojawić się zapotrzebowanie na około 9200 samolotów eVTOL różnej wielkości.