Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Współpraca Lilium i Lufthansa w Europie

Transakcje, Nowe technologie, Lotnictwo cywilne, Transport lotniczy, 10 grudnia 2023

Grupa Lufthansa i start-up Lilium podpisały protokół ustaleń (MoU), aby rozpocząć współpracę w zakresie stworzenia bazy dla operacji samolotów eVTOL w Europie. Partnerstwo ma na celu zbadanie innowacyjnych możliwości w lotnictwie, obejmujących operacje naziemne i lotnicze, serwisowanie samolotów elektrycznych oraz szkolenie załóg i obsług. Oba przedsiębiorstwa planują ocenić potencjalne możliwości współpracy ze stronami trzecimi, takimi jak lotniska i partnerzy regionalni, w celu ulepszenia infrastruktury, w tym vertiportów, integracji przestrzeni powietrznej i zdefiniowania procesów operacyjnych.

Grupa Lufthansa dysponuje obecnie flotą składającą się z ponad 700 samolotów komercyjnych. Najnowsze samoloty nabyte przez Grupę mogą pochwalić się nawet o 30% niższym zużyciem paliwa i emisją CO2 w porównaniu do poprzedników. Zakupy samolotów elektrycznych powinny jeszcze radykalniej ograniczyć te parametry.

Zakład montażu końcowego samolotów eVTOL Lilium Jet w Wessling w południowych Niemczech / Zdjęcie: Lilium

Lilium niedawno rozpoczął produkcję 6-miejscowego samolotu eVTOL Lilium Jet (Makieta wnętrza Lilium Jet Pioneer Edition, 2023-05-27, Saudia zamawią 100 Lilium Jet eVTOL, 2022-10-27) wraz z przybyciem z Valladolid w Hiszpanii pierwszego kompletnego kadłuba na linię montażu końcowego w Wessling w Niemczech. Samolot jest pierwszym z siedmiu, które zostaną wykorzystane w testach w locie, mających rozpocząć się pod koniec 2024 w ramach certyfikacji typu przez EASA. Lilium ma nadzieję, że doprowadzi do wejścia do użytku komercyjnego Lilium Jet w 2026.

Partner programu Lilium – Aciturri, produkuje konstrukcje kompozytowe. Inni kluczowi dostawcy, w tym partnerzy w zakresie elektrycznych systemów napędowych – Honeywell, Denso, Aerononamic i SKF, a także producent struktur Aernnova, zwiększają tempo produkcji komponentów Lilium Jet. Według wewnętrznych prognoz przedsiębiorstwa, do 2035 na rynku europejskim ma pojawić się zapotrzebowanie na około 9200 samolotów eVTOL różnej wielkości.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.