Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Zwycięstwo General Dynamics

23 marca 2010

Bob Ainsworth minister obrony ogłosił wczoraj zwycięstwo brytyjskiej filii Genral Dynamics (GD UK) w przetargu na stworzenie demonstratora przyszłego czołgu rozpoznawczego.

</span>Bwp Ulan/Pizarro stanowi podstawę dla nowej konstrukcji brytyjskiego czołgu rozpoznawczego. Wykorzystanie elementów sprawdzonego pojazdu, było warunkiem przetargu. Ma zmniejszyć ryzyko niepowodzenia projektu / Zdjęcie: Steyr SSF

W ten sposób potwierdziły się nieoficjalne doniesienia The Financial Times z poprzedniego tygodnia (zobacz: ASCOD 2 zwycięzcą?). Jedyna różnicą jest to, że kontrakt dotyczy na razie wyłącznie fazy badawczej, zakończonej przedstawieniem demonstratora pojazdu.

Ministerstwo obrony deklaruje jednak chęć zakupu 586 pojazdów w 4 wersjach, w tym czołgu rozpoznawczego - następców 8-tonowych Scimitarów - oraz transporterów dla sekcji rozpoznawczej - następców równie niewielkich Spartanów. Zapowiada również, że w dalszej przyszłości możliwe będą kolejne zamówienia. Do tej pory informowano, że może chodzić nawet o 1300 pojazdów, w tym wozy wsparcia i ambulanse. W ten sposób zostanie zrealizowany program o nazwie Specialist Vehicle.

Warunkiem przetargu jest, by 70% prac realizowano w brytyjskich zakładach. Przedstawiciele GD UK zapewniają, że pojazdy seryjne będą montowane przy 80-procentowym udziale rodzimego przemysłu, a udział importowanych podzespołów będzie wynosił jedynie wymagane 30%. Przedsiębiorstwo, zatrudniające obecnie ok. 1600 osób deklaruje, że proces produkcji zapewni zatrudnienie dla 10 600 osób, a GD UK otworzy kilka nowych zakładów, w Anglii i Szkocji, ściśle współpracując z zakładami Lockheed Martina w Insys, producentem nowych wież, zarówno dla czołgu rozpoznawczego, jak i transportera.

Producent ujawnił, że zawieszenie nowego pojazdu przewidziano do obciążenia masą 45 t, co pozwoli na daleko idące modernizacje w ciągu planowanego okresu 30 lat użytkowania, bez konieczności przebudowy podwozia. Planowana masa ASCOD 2 (nazywanego obecnie ASCOD SV, od kryptonimu programu) prawdopodobnie nie będzie większa niż 30-35 t.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.