Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

ASCOD 2 zwycięzcą?

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 14 marca 2010

Według The Financial Times, brytyjskie ministerstwo obrony wybrało General Dynamics, jako dostawcę nowych czołgów rozpoznawczych.

</span>Bwp Ulan (ASCOD) austriackich wojsk lądowych. Pojazd oferowany przez amerykański koncern Wielkiej Brytanii będzie prawdopodobnie mniejszy, ze względu na brak przedziału desantu dla 8 żołnierzy. Zostanie wyposażony w inną wieżę. Można także oczekiwać zamontowania nowoczesnych systemów rozpoznania / Zdjęcie: General Dynamics

FT doniósł wczoraj, że już wkrótce brytyjski minister obrony ogłosi zwycięstwo General Dynamics, której brytyjskie zakłady, w kooperacji z lokalną spółką Lockheed Martina, oferują pochodną bwp ASCOD, w przetargu na czołg rozpoznawczy, następcę 8-tonowych Scimitarów.

Przetarg rozpoczął się oficjalnie w lipcu ubiegłego roku. Resort obrony zaprosił do niego BAE Systems i brytyjską filię General Dynamics (zobacz: Walka o następcę Scimitarów). Pierwszy koncern zaproponował czołg, oparty o konstrukcję szwedzkiego bwp CV90. Ujawniono, że opracowany już demonstrator ma obniżoną sylwetkę, skrócony kadłub i nową wieżę (zobacz: CV90 dla FRES).

Amerykański konkurent zaproponował natomiast pojazd, oparty o bwp ASCOD, który występuje w Hiszpanii pod nazwą Pizarro, zaś w Austrii - Ulan. Wóz jest bowiem owocem współpracy obu państw, jednak General Dynamics zyskała prawa do konstrukcji po wykupieniu obu spółek.

Brytyjskie zakłady koncernu zaproponowały zmodernizowany pojazd, natomiast spółka, należąca do Lockheed Martina, opracowała nową wieżę. Oba konkurencyjne wozy wyposażono w Case Telescoped Weapon System (CTWS), 40-mm armatę automatyczną zasilaną amunicją teleskopową (nabój z pociskiem całkowicie ukrytym w łusce), produkowaną przez CTA International, joint-venture BAE Systems i francuskiego Nextera (zobacz: ASCOD 2 w brytyjskim przetargu).

W przypadku potwierdzenia się doniesień The Financial Times, znacznie pogorszy się sytuacja branży pancernej BAE Systems. Koncern został już zmuszony do zamknięcia 3 zakładów i zwolnienia kilkuset pracowników. W ostatnim okresie stracił część zamówień na opancerzone transportery przegubowe, na rzecz singapurskich wozów rodziny Bronco (zobacz: Prezentacja Warthoga). Możliwym jest również utrata przygotowywanego zamówienia na głęboką modernizację bwp Warrior. W tym przedsięwzięciu konkurentem jest również General Dynamics. Dziennikarze FT twierdzą jednak, że rozpisanie przetargu modernizacyjnego może opóźnić się o rok, z powodu problemów budżetowych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.