Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

8 transportowców dla Armée de l'Air

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 02 kwietnia 2010

Francuska agencja zamówień wojskowych poinformowała wczoraj, że 25 marca kupiła 8 samolotów transportowych CASA CN-235, w związku z opóźnieniem dostaw A400M.

</span>Francuskie wojska lotnicze posiadają 19 samolotów CN-235-200 i -200M / Zdjęcie: DGA

La direction générale de l'armement (DGA), francuska agencja zamówień wojskowych, wyda na ten zakup 225 mln Euro. Zakłady EADS-CASA dostarczą samoloty między końcem 2011 a połową 2013.

Maszyny o ładowności 5 t i zasięgu do 3500 km wzmocnią potencjał francuskich jednostek transportu lotniczego. Wykorzystują one obecnie ok. 50 samolotów rodziny C-160 Transall, 14 C-130 oraz 19 CN-235. Niestety, ze względu na zaawansowany wiek większości z tych samolotów, realne możliwości transportowe wypełniają jedynie 25% żądanego zapotrzebowania sił zbrojnych.

W dużej mierze wiekowe Transalle (jedynie ponad 30 z nich ma za sobą ok. ćwierć wieku służby, pozostałe - ponad 40 lat) miały już od ponad roku być zastępowane przez większe A400M. Opóźnienie tego programu powoduje jednak, że pierwszy samolot dla Armée de l'Air pojawi się dopiero w 2013.

Nie potwierdziły się natomiast wcześniejsze doniesienia, o chęci zakupu 6 a docelowo nawet 12 C-295M (zobacz: Francja kupuje C-295). Nie ujawniono przy tym, dlaczego zdecydowano się na zakup maszyn o niemal dwa razy mniejszej ładowności. Można jedynie przypuszczać, że przeważyła łatwość ich serwisowania i nieco niższa cena jednostkowa - 6 C-295M miało kosztować ok. 180 mln Euro.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.