FAA wydała świadectwo zdatności do lotu dla demonstratora w skali 12,5% samolotu z rozmytym kadłubem (BWB) zaprojektowanego przez JetZero (Demonstrator JetZero BWB przed oblotem, 2024-02-25). Jego testy w locie mają rozpocząć się w Edwards AFB w Kalifornii. Bezzałogowy samolot o rozpiętości 6,9 m został nazwany Pathfinder.
Pathfinder ma zostać wykorzystany do oceny systemu sterowania lotem i funkcjonalności nowatorskiej, przegubowej przedniej goleni podwozia – kluczowej cechy odróżniającej projekt JetZero od innych koncepcji BWB. Wyniki testów mają posłużyć do zaprojektowania pełnowymiarowego samolotu opracowywanego w ramach kontraktu o wartości 235 mln USD przyznanego przez US Defense Innovation Unit (DIU) w 2023 (Kontrakt USAF na BWB dla JetZero, 2023-08-17).
Testy zostały opóźnione przez zalanie dna suchego jeziora, z którego ma startować demonstrator. Teraz woda odparowała, ale podłoże jest rozmiękczone. Być może konieczne będzie więc przeniesienie startów na pas bazy w Edwards.
JetZero twierdzi, że początkowa faza prób w locie demonstratora potrwa około trzech miesięcy. Później pojazd prawdopodobnie będzie jednak nadal używany do dodatkowych testów w miarę kontynuowania programu. Pierwotnie oczekiwano, że testy w locie demonstratora rozpoczną się pod koniec 2023, ale zostały one opóźnione z powodu problemów z dostawą niektórych elementów systemu sterowania lotem.
Czteroletni plan rozwoju realizowany przez JetZero ma zakończyć się testami w locie pełnowymiarowego demonstratora, które powinien wzbić się w powietrze w pierwszym kwartale 2027. Demonstrator będzie budowany i testowany we współpracy z Northrop Grummanem i jego spółką zależną zajmującą się prototypowaniem, Scaled Composites.