Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Spartany w Rumunii

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 13 kwietnia 2010

Wczoraj na lotnisku wojskowym Bukareszt-Otopeni wylądowały dwa pierwsze z siedmiu zamówionych przez Rumunię samolotów transportowych Alenia C-27J.

Jeden z C-27J, już po wylądowaniu pod Bukaresztem / Zdjęcie: Alenia Aeronautica

Rumuni zamówili 7 Spartanów umową z grudnia 2007. Zastąpią one wykorzystywane obecnie ex-sowieckie samoloty An-26 (4 egz.) i - w dłuższej perspektywie czasu - najstarsze z C-130 (5 egz. wersji B i H, w tym 4 sprawne). Ostatnie Spartany powinny trafić do odbiorcy w 2012.

Przybycie dwóch pierwszych samolotów otrzymało uroczystą oprawę. Na wojskowej części lotniska Bukareszt-Otopeni, zajmowaną przez eskadry lotnictwa transportowego i śmigłowców, znaleźli się m.in. dowódca wojsk lotniczych, Forţele Aeriene Române, gen. Ion-Aurel Stanciu oraz Giuseppe Giordo prezydent Alenia North America.

Ze względu na konieczność zaopatrywania rumuńskiego kontyngentu w Afganistanie, samoloty zostały natychmiast przyjęte do służby. Rozpoczęto szkolenie załóg, techników oraz ostateczne doposażenie maszyn, zgodnie z wymogami użytkownika.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.