Departament Stanu zezwolił na sprzedaż poprzez procedurę FMS samolotów wczesnego ostrzegania i dowodzenia E-7 Wedgetail do Republiki Korei. Potencjalna transakcja została oszacowana na maksymalnie 4,92 mld USD (19,7 mld PLN). Jeśli dojdzie do podpisania umowy jej głównym wykonawcą ma być Boeing.
Koreańczycy wnioskowali do USA w sprawie pozyskania 4 samolotów E-7, 10 silników odrzutowych CFM56 (w tym 2 zapasowych), 7 systemów samoobrony Guardian Laser Transmitter Assemblies (3 zapasowe), 8 systemów samoobrony AN/AAR-57 AN/AAQ 24(V)N LAIRCM (4 zapasowych). Zgoda obejmuje także 10 układów nawigacji satelitarnej i inercyjnej z modułami przeciwzakłóceniowymi SAASM (2 zapasowe), 6 systemów łączności MIDS JTRS TTNT (2 zapasowe).
Wraz z powyższym sprzętem Seul uzyskał zgodę na zakup radiostacji AN/ARC-210, zestawów wyrzutników flar i dipoli AN/ALE-47, układów identyfikacji swój-obcy AN/APX-119. Może pozyskać również elementy łączności szyfrowanej, nawigacji, łączności, sprzęt testowy, wsparcie obsługi, części zamienne i eksploatacyjne, pomoce szkoleniowe, oprogramowanie i inne. Całośc uzupełnia szkolenie personelu, usługi transportowe, wsparcie inżynierskie, techniczne i logistyczne.
Zakup ma się przyczynić do zwiększenia możliwości Republiki Korei z zakresu wywiadu, rozpoznania i obserwacji (ISR) a także z zakresu C4ISR i interoperacyjności z siłami zbrojnymi USA.
Warto przypomnieć, że Koreańczycy już od ponad dekady używają 4 samolotów Wedgetail. Obecnie toczy się jednak postępowanie w programie AEW&C II w sprawie dokupienia dodatkowych 4 maszyn tej klasy. Amerykański E-7 od Boeinga rywalizuje w postępowaniu ze szwedzkim systemem GlobalEye od Saaba. Niedawno Saab nawiązał w tym celu z Korea Aerospace Industries (Saab łączy siły z KAI, 2024-10-03).