Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

A129 dla Turcji

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 17 czerwca 2010

Tureckie ministerstwo obrony chce nabyć w trybie pilnym 9 śmigłowców uderzeniowych A129 Mangusta. Mają one zwalczać kurdyjską partyzantkę.

</span>A129 jest jednym z najmniejszych śmigłowców uderzeniowych świata. Konstrukcja nie cieszyła się do tej pory dużym zainteresowaniem. Jedynie 60 egz. zakupiono dla włoskich wojsk lądowych / Zdjęcie: Mike Lehmann

Tureckie wojska lądowe dysponują ok. 30 śmigłowcami AH-1P i W, które mogą być wykorzystywane operacyjnie. W 2007 Ankara zamówiła 50 maszyn modelu T129 ATAK, czyli zmodernizowaną wersję A129 Mangusta, wyposażoną częściowo w tureckie systemy pokładowe. Śmigłowce te będą produkowane w Turcji, a osiągnięcie przez pierwsze z nich gotowości operacyjnej planowane jest na 2014 (zobacz również: Oblot prototypu T129).

Ciągłe walki z kurdyjskimi separatystami zmuszają jednak tureckie wojska lądowe do poszukiwania rozwiązania przejściowego.

Wszelkie dotychczasowe próby pozyskania śmigłowców amerykańskich spełzły na niczym. Uznano również, że standardowa wersja włoskich Mangust nie spełnia oczekiwań. Rozpatrywano nawet możliwość zakupu 12 maszyn z Rosji (zobacz: 12 Mi-28 dla Turcji), jednak negocjacje nie zakończyły się do tej pory sukcesem.

Na początku tygodnia turecki minister obrony, Vecdi Gonul poinformował jednak media, że jego resort rozpoczął rozmowy na temat możliwie szybkiego zakupu 9 śmigłowców A129 z tureckimi zakładami lotniczymi TUSAS. Przedsiębiorstwo to prowadzi wspólnie z AgustaWestland prace rozwojowe T129 i przygotowuje linię montażową tych śmigłowców. Jest w związku z tym naturalnym partnerem do rozmów na temat natychmiastowego zakupu A129.

Nie jest przy tym jasne, czy Turcy chcą pozyskać standardowe maszyny, czy zgodne ze standardem AW 129 International, wyposażonym m.in. w mocniejsze silniki, co wydaje się bardziej prawdopodobne.

Pewnym jest natomiast, że TUSAS będą odgrywały w całym projekcie jedynie rolę pomocniczą. Przy natychmiastowym zakupie zdecydowaną większość prac będą musiały wykonać włoskie zakłady AgustaWestland.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.