Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot prototypu T129

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 29 września 2009

Wczoraj w zakładach AgustaWestlanda we włoskim Vergiate odbył się oblot pierwszego prototypu śmigłowca uderzeniowego T129 - modernizowanej w oparciu o tureckie podzespoły wersji Agusty A129 International.

Oblotu prototypu T129 P1 dokonali piloci z Włoch i Turcji. Na razie śmigłowiec nie został jeszcze wyposażony we wszystkie, planowane podsystemy. Prace rozwojowe potrwają do 2012 / Zdjęcie: TAI

Turcy zamówili 50 śmigłowców T129 ATAK (Attack/Tactical Reconnaissance Helicopter), z opcją na kolejne 41 egz., we wrześniu 2007 (zobacz: Wejście w życie umowy o zakupie Mangusty). Kontrakt, o wartości ok. 2 mld USD, stanowi, że głównym wykonawcą jest turecka TAI, a podwykonawcami Aselsan oraz włoskie AgustaWestalnd i Finmeccanica.

Śmigłowce oparto o konstrukcję Agusty A129 International, z mocniejszymi silnikami LHTEC T800, nowoczesną awioniką i systemami uzbrojenia, w porównaniu do standardowej A129 Mangusty, której prototyp wzbił się w powietrze w 1986.

TAI będzie montowała maszyny z części, dostarczanych przez przedsiębiorstwa włoskie. Turcy zdecydowali również o wykorzystaniu rodzimego komputera misji - tworzonego przez Aselsan - a także części systemów samoobrony. T129, w porównaniu do A129 International, będzie miał również zamontowany maszt z radarem wskazywania celów lądowych o zasięgu do 30 km, importowanym z Izraela, przy czym sam maszt zostanie wykonany w Turcji.

Docelowo śmigłowiec zostanie wyposażony również w tureckie systemy uzbrojenia, w tym rozwijane ppk UMTAS i naprowadzane wiązką laserową pociski Cirit, kalibru 70 mm.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.