Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Rosyjska linia montażowa AW139

Lotnictwo cywilne, 22 czerwca 2010

W podmoskiewskim Tomilinie odbyła się dzisiaj uroczystość rozpoczęcia budowy linii montażowej śmigłowców AW139. To wspólne przedsięwzięcie Obronpromu i AgustaWestland.

</span>AW139 w czasie pokazowego lotu w Tomlinie. Na ziemi produkty rosyjskiego przemysłu śmigłowcowego / Zdjęcie: AgustaWestland

W uroczystości wzięli udział przedstawiciele włoskiej części zachodniego koncernu oraz rosyjskiej spółki Wiertoliety Rossiji (Russian Helicopters), która wchodzi w skład Obronpromu.

Ten ostatni podmiot podpisał w latach 2007-2008 szereg umów z AgustaWestland, dotyczących rozpoczęcia sprzedaży zachodnich śmigłowców na terenie Rosji i państw ościennych, a ostatecznie - o wspólnej budowie montowni AW139 (zobacz: Spółka Obronpromu i AgustaWestland).

Odpowiedzialny za to podmiot, spółka HeliVert, to joint-venture obu producentów, z jednakowym, 50-procentowym udziałem. Proces otrzymał wsparcie polityczne ze strony przedstawicieli najwyższych władz obu krajów, z Władimirem Putinem i Silvio Berlusconim na czele.

W ten sposób Włosi złamali nieformalne porozumienie z zakładami PZL Świdnik, które miały być przedstawicielem koncernu na rynkach wschodnich.

Umowa o stworzeniu montowni zakłada wybudowanie budynków o powierzchni 40 tys. m² i przekazanie odbiorcom pierwszych 5 maszyn już w 2011. Do 2015 zakład ma osiągnąć docelową zdolność produkcyjną 20 śmigłowców rocznie. Zatrudniać będzie do 100 osób.

Przyszła wielkość produkcji oparta została na szacunkach zapotrzebowania krajów WNP na śmigłowce klasy AW139. Już teraz HeliVert dysponuje wstępnym zamówieniem UTAir, przewoźnika, świadczącego usługi m.in. dla przemysłu wydobywczego, na 35-49 egz. tych maszyn.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.