Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Początek testów Ansata z WK-650B

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 31 lipca 2025

29 lipca 2025 w Kazaniu rozpoczęły się testy lekkiego śmigłowca Ansat z rosyjskimi silnikami WK-650B. Silniki tego typu zostały certyfikowane (Certyfikat dla silnika WK-650W, 2025-02-09) na początku br. Zastępują kanadyjskie silniki PW207K.

W pierwszym locie prototyp wykonał jedynie zawis po pionowym starcie. Lot poziomy jest planowany dopiero w kolejnych dniach.

W pierwszym locie prototyp śmigłowca Ansat z silnikami WK-650B wykonał jedynie zawis po pionowym starcie / Zdjęcie: Wiertalioty Rossii

Prototyp Ansata z silnikami WK-650B został zbudowany przez Kazańskie Zakłady Śmigłowcowe (KWZ) w Tatarstanie. Śmigłowiec został wyposażony także w inne komponenty produkcji rosyjskiej, w tym awionikę i wyposażenie kabiny. Rosjanie zostali zmuszeni do ich wymiany po wprowadzeniu przez USA i państwa od nich zależne sankcji po rozpoczęciu w 2022 pełnoskalowej wojny na Ukrainie (Armija-2024: Antyimportowy Ansat, 2024-08-14).

Konkurs na przeprowadzenie prac związanych z zastąpieniem komponentów importowanych i poprawą charakterystyk Ansata ogłosiło Ministerstwo Przemysłu i Handlu FR. Wymagania obejmowały m.in. zwiększenie masy startowej do 3800 kg i instalację systemu przeciwoblodzeniowego. Na prace przeznaczono 5,7 mld rubli.

Obecnie w rosyjskim lotnictwie eksploatowanych jest 60 dwusilnikowych Ansatów. Śmigłowce są przeznaczone do przewozu do 7 pasażerów lub 1200 kg ładunku. Ich największym operatorem jest Państwowa Służba Lotnictwa Sanitarnego.

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2025 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.