Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Premiera Taranisa

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 12 lipca 2010

Brytyjskie ministerstwo obrony zaprezentowało oficjalnie demonstrator technologii bojowego bezpilotowca Taranis, skonstruowanego pod kierunkiem BAE Systems.

Uroczysta prezentacja Taranisa odbyła się w należącej do BAE Systems wytwórni w Warton w Lankashire. Futurystyczny demonstrator technologii - element większego programu, realizowanego przez zespół pod kierunkiem BAE Systems, zaprezentował Gerald Howarth, minister ds. strategii bezpieczeństwa międzynarodowego. Taranis to następca FOAS - Future Offensive Air System, programu w wyniku którego miał powstać następca samolotów uderzeniowych Tornado GR4.

Team Taranis, w skład którego wchodzi BAE Systems, GE Aviation, QinetiQ i Rolls Royce, uzyskał wart 124,5 mln GBP kontrakt w grudniu 2006. Zespół ma stworzyć bojowego bezpilotowa zdolnego do zaskakującego atakowania ważnych celów. W fazie budowy demonstratora technologii wartość kontraktu wzrosła do 142,5 mln funtów. Szefem programu jest Nigel Whitehead. Dziś poinformował on, że realizatorzy programu poświęcili mu przez 3,5 roku ponad milion roboczogodzin. Do uzyskania wyrobu finalnego potrzeba jeszcze 3 milionów roboczogodzin.

Montaż demonstratora rozpoczęto w grudniu 2008. Jego oblot planowany jest na 2011. Zdolność operacyjną seryjny bezpilotowiec powstały w ramach programu Taranis powinien uzyskać w 2018 - 2020. Samolot ma realizować misje rozpoznawcze i uderzeniowe nad silnie bronionym wrogim terytorium. Badania demonstratora mają umożliwić RAF dokładne zdefiniowanie oczekiwań od nowego rodzaju uzbrojenia.

Demonstrator waży ok. 8 ton. Jego rozpiętość wynosi 10 m przy długości 12 m. Parametry techniczne Taranisa pozostają utajnione. Nazwa Taranis pochodzi od celtyckiego boga grzmotu.


Drukuj Góra