Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zgoda na fuzję BA i Iberii

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 14 lipca 2010

Komisja Europejska wydała zgodę na fuzję British Airways i Iberii. Zgodziła się też na sojusz nowej kompanii na liniach transatlantyckich z American Airlines.

KE uznała, że fuzja nie zakłóci konkurencji na unijnym i światowym rynku lotniczym. To odpowiedź na konsolidację wokół Air France-KLM i Lufthansy. W wyniku połączenia BA i Iberii powstanie jeden z największych na świecie przewoźników lotniczych - International Airlines Group. Nowa nazwa nie będzie używana rynkowo - obie spółki będą działać pod dotychczasowymi szyldami. Połączenie obu przewoźników zostało wstępnie uzgodnione w listopadzie 2009 i ma być sfinalizowane do końca br.

Grupa będzie trzecią pod względem wielkości w Europie. Będzie dysponować łącznie 419 samolotami, latającymi na ponad 200 trasach. Można szacować, że rocznie przewiezie ok. 62 mln pasażerów. Szacuje się, że fuzja pozwoli na zaoszczędzenie obu liniom, przynoszącym obecnie straty, ok. 400 mln euro przez pierwszych 5 lat. IAG będzie miała obroty na poziomie 7,5 mld USD.

Obecna oferta obu przewoźników dobrze się uzupełnia. Iberia, bazująca w Madrycie i Barcelonie, ma znakomitą pozycję na trasach do Ameryki Łacińskiej (106 miast w 43 krajach), natomiast British Airways, bazujące na Heathrow - do USA, Kanady i krajów Zatoki Perskiej (150 miast w 75 krajach). Współpraca z American Airlines pozwoli na koordynowanie połączeń między 27 krajami Unii Europejskiej i USA. Ułatwienia będą dotyczyć także lotów do Meksyku, Kanady, Puerto Rico, Norwegii i Szwajcarii.

Unijny komisarz ds. konkurencji Joquin Almunia powiedział, że sojusz obu przewoźników w połączeniach transatlantyckich z American Airlines pozwoli ok. 2,5 mln pasażerów latających między Londynem a Nowym Jorkiem oraz na innych trasach nadal korzystać z bogatego rozkładu po konkurencyjnych cenach. KE wymogła, by linie uwolniły sloty na starty i lądowania z londyńskich lotnisk Heathrow i Gatwich do Bostonu, Nowego Jorku, Dallas i Miami. W sumie konkurenci zyskają dodatkowo 49 połączeń na tydzień.

Komisja Europejska ocenia również integrację przewoźników amerykańskich. Do 27 lipca ma wydać decyzję dotyczącą fuzji Continental i United Airlines.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.