Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Airbusa w Pakistanie

Lotnictwo cywilne, 28 lipca 2010

W katastrofie Airbusa A 321 linii Airblue w Pakistanie zginęło ponad sto osób.

Samolot rozbił się o 4:43 GMT w mglisty, deszczowy poranek na wzgórzach Margalla na północ od Karaczi i spłonął. Airbus wystartował z Jinnah International Airport w Karaczi ok. 9:30 czasu lokalnego, lot ED-220. W katastrofie zginęli wszyscy znajdujący się na pokładzie - 152 pasażerów i 7 członków załogi (inne dane mówią o 152 ofiarach, pojawiają się też informacje o kilku, a nawet kilkudziesięciu żywych osobach, przewiezionych w ciężkim stanie do szpitala). Wrak odnaleziono w pobliżu punktu widokowego Daman-e-Koh, ok. 18 km od lotniska.

Rozbity Airbus A321-231, rej. AP-BJB (wcześniej D-ALAN, D-ARFA), wyprodukowany w 2000, należał od 2006 do prywatnych linii Airblue. Leciał z Ankary, via Karaczi, do Islamabadu. Pierwszym pilotem samolotu był Pervez Iqbal Choudry.

W akcji ratowniczej biorą udział śmigłowce. Akcję utrudnia fatalna pogoda, która mogła przyczynić się do katastrofy.

Linie Airblue są drugimi do wielkości pod względem przewozów w Pakistanie. Przed katastrofą dysponowały 2 A319-112 i 3 A321-231. W listopadzie 2007 zamówiły 8 (plus 6) A320 za 520 mln USD.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.