Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Cięcia lotniczych zamówień Bułgarii

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 05 sierpnia 2010

Anju Angełow, bułgarski minister obrony, poinformował, że jego resort chce zrezygnować z nie dostarczonych jeszcze 2 samolotów transportowych i 3 śmigłowców morskich.

</span>Przylot pierwszego Spartana do Bułgarii - październik 2007 / Zdjęcie: Alenia Aeronautica

W 2006 Bułgaria zamówiła 5 samolotów transportowych C-27J Spartan. Do tej pory Włosi dostarczyli 3 samoloty tego typu. Minister Angełow potwierdził wczoraj, że jego kraj rozpocznie rozmowy z producentem, w sprawie rezygnacji z odbioru dwóch ostatnich egz. Powodem jest zmniejszenie budżetu jego resortu.

Od kilkunastu miesięcy pojawiły się zresztą problemy z zapłatą za trzeci, gotowy do odbioru C-27J. Od tego czasu Bułgarzy rozpoczęli rozmowy na temat zmiany warunków kontraktu z 2006. Na razie bez większych rezultatów. Angełow przyznał zresztą, że negocjacje będą bardzo trudne.

Podobne problemy dotyczą kontraktu z Eurocopterem. Sofia w 2005 zamówiła 12 lądowych śmigłowców AS532 Cougar i 6 morskich AS 565MB Panther, w umowie o wartości 358 mln Euro. Na początku bieżącego roku minister Angełow rozpoczął rozmowy na temat rezygnacji z dostaw Panther (zobacz: Bułgaria rezygnuje z Panther).

Bułgaria zwlekała również z zapłatą kolejnej transzy 89 mln Euro, przez co Francuzi zablokowali przekazanie gotowego do odbioru, 12. egz. Cougara.

Ostatecznie Sofia odebrała 3 Panthery. Nadal jednak nie zapłaciła za ostatni śmigłowiec AS 532, chce również przerwać odbiór śmigłowców morskich. Minister Angełow przyznał jednak, że nie ma pewności, czy nowa propozycja zostanie przyjęta przez przedstawicieli Eurocoptera.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra