Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Cięcia lotniczych zamówień Bułgarii

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 05 sierpnia 2010

Anju Angełow, bułgarski minister obrony, poinformował, że jego resort chce zrezygnować z nie dostarczonych jeszcze 2 samolotów transportowych i 3 śmigłowców morskich.

</span>Przylot pierwszego Spartana do Bułgarii - październik 2007 / Zdjęcie: Alenia Aeronautica

W 2006 Bułgaria zamówiła 5 samolotów transportowych C-27J Spartan. Do tej pory Włosi dostarczyli 3 samoloty tego typu. Minister Angełow potwierdził wczoraj, że jego kraj rozpocznie rozmowy z producentem, w sprawie rezygnacji z odbioru dwóch ostatnich egz. Powodem jest zmniejszenie budżetu jego resortu.

Od kilkunastu miesięcy pojawiły się zresztą problemy z zapłatą za trzeci, gotowy do odbioru C-27J. Od tego czasu Bułgarzy rozpoczęli rozmowy na temat zmiany warunków kontraktu z 2006. Na razie bez większych rezultatów. Angełow przyznał zresztą, że negocjacje będą bardzo trudne.

Podobne problemy dotyczą kontraktu z Eurocopterem. Sofia w 2005 zamówiła 12 lądowych śmigłowców AS532 Cougar i 6 morskich AS 565MB Panther, w umowie o wartości 358 mln Euro. Na początku bieżącego roku minister Angełow rozpoczął rozmowy na temat rezygnacji z dostaw Panther (zobacz: Bułgaria rezygnuje z Panther).

Bułgaria zwlekała również z zapłatą kolejnej transzy 89 mln Euro, przez co Francuzi zablokowali przekazanie gotowego do odbioru, 12. egz. Cougara.

Ostatecznie Sofia odebrała 3 Panthery. Nadal jednak nie zapłaciła za ostatni śmigłowiec AS 532, chce również przerwać odbiór śmigłowców morskich. Minister Angełow przyznał jednak, że nie ma pewności, czy nowa propozycja zostanie przyjęta przez przedstawicieli Eurocoptera.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.