Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Na Zabajkalu rozbił się Su-25

Lotnictwo wojskowe, 06 sierpnia 2010
Na Zabajkalu rozbił się szkolny samolot szturmowy Su-25UB. Jego załodze udało się katapultować.

Do wypadku doszło dzisiaj ok. 13:40 czasu lokalnego (5:40 GMT). 5 samolotów Su-25 i Su-25UB leciało z lotniska Stiep na lotnisko Domna w ramach planowanego przebazowania (baza Stiep jest rozformowywana w ramach restrukturyzacji SZ FR). Jeden z pary Su-25UB rozbił się ok. 60 km na północny zachód od lotniska Stiep, w pobliżu wioski Aga-Changił w Rejonie Mogojtujskim. Dwóm pilotom udało się katapultować. Służby poszukiwawczo-ratownicze, wykorzystujące śmigłowiec Mi-8, znalazły ich w dobrym stanie psychofizycznym, bez obrażeń.

Według Syberyjskiego Dowództwa WWS i PWO, samolot rozbił się prawdopodobnie z przyczyn technicznych. Problemy rozpoczęły się tuż po starcie. Wypadek nie spowodował poważniejszych strat na ziemi (do najbliższych zabudowań było ok. 100 m, w niektórych domach wypadły szyby w oknach). Rozbity Su-25UB nie przenosił uzbrojenia.

W ostatnich 10 latach rozbiło się 7 Su-25 i Su-25UB. Jedna z katastrof, w czerwcu 2006, była próbą samobójczą pilota.

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.