Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejne CN-235 dla US Coast Guard

Lotnictwo cywilne, 24 sierpnia 2010

Amerykańska straż przybrzeżna (USCG) podpisała z EADS North America umowę o dostawie 3 samolotów patrolowych HC-144A za 117 mln USD.

</span>HC-144A zostały wyposażone w radar obserwacyjny, kamery dzienne i pracujące w podczerwieni, automatyczny system rozpoznania i klasyfikacji statków, nowoczesne systemy łączności. Może również zabierać modułowe systemy wyposażenia, w tym ratownicze czy transportowe, w zależności od trybu prowadzonej misji / Zdjęcie: USCG

Hiszpańska CN-235 została wybrana, jako następca odrzutowego HU-25 Guardian, czyli zmodernizowanej wersji francuskiego Falcona 20G. Turbośmigłowy dwusilnikowiec jest nieco większy, może również pozostawać w powietrzu przez 9 h, w porównaniu do 4 h poprzednika, co ma ogromne znaczenie dla skuteczności działań patrolowych.

Pierwszy HC-144A Ocean Sentry, bo takie oznaczenie otrzymał nowy samolot, został dostarczony w 2006. Obecnie USCG posiada 10 takich maszyn, a ostatni z zamówionych w pierwszej umowie, 11. egz. zostanie przekazany do końca bieżącego roku.

Wstępną gotowość operacyjną osiągnięto w ubiegłym roku, niemal od razu przystępując do akcji, związanych z trzęsieniem ziemi na Haiti i wyciekiem ropy w Zatoce Meksykańskiej.

Ostatnie zamówienie dotyczy 3 samolotów, z opcją na 6 kolejnych. Wartość porozumienia to 117 mln USD. Docelowo USCG zamierza kupić ok. 30 HC-144A, dla całkowitego zastąpienia Guardianów.

Lotnictwo straży wykorzystuje ok. 200 statków powietrznych. Największymi samolotami są HC-130 Hercules, w wersjach H i J (łącznie 23, a docelowo 22 egz., zobacz: Herculesy dla US Coast Guard). Wśród śmigłowców dominują 42 egz. HH/MH-60J (Sikorsky S-70), modernizowane obecnie do wariantu T oraz 62 pokładowe HH/MH-65C (to odmiana francuskich Dolphinów), modernizowane do modelu D, przez zainstalowanie nowych systemów łączności.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.