Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejne opóźnienia Boeinga 787

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 27 sierpnia 2010

Boeing ogłosił kolejne opóźnienie dostaw Dreamlinera. Pierwszy zostanie przekazany odbiorcy najwcześniej w połowie pierwszego kwartału 2011.

Powodem kolejnego opóźnienia są kłopoty z silnikami Rolls-Royce Trent 1000, mającymi stanowić napęd pierwszych Boeingów 787 (a w przyszłości także konkurencyjnego Airbusa 350XWB - ten samolot też notuje opóźnienia i będzie dostarczany najwcześniej w 2014). Dopiero teraz zakończono przerwane awarią próby tych silników, prowadzone w brytyjskim Derby. Silniki Rolls-Royce'a stanowią napęd 4 z 6 prototypów Dreamlinera. Kolejne dwa mają napędzać konkurencyjne silniki General Electric GEnX.

Jeszcze niedawno Boeing zaprzeczał, jakoby miało dojść do kolejnego opóźnienia (Dreamliner - opóźnienia i kary, 2010-08-13) i pierwszy Dreamliner zostanie dostarczony odbiorcy - japońskim liniom All Nippon Airways - pod koniec br. Teraz przedstawiciel koncernu przyznał, że nastąpi to dopiero w połowie pierwszego kwartału 2011. Oznacza to ponad 2,5-roczne opóźnienie w stosunku do pierwotnych planów. Pierwsze Boeingi miały bowiem trafić do ANA w połowie 2008.

Jednym z pierwszych odbiorców Dreamlinerów miały być PLL LOT. Polskie linie miały otrzymać Boeingi 787 w 2008 jako pierwsze w Europie, a ósmy przewoźnik na świecie. Według niedawnych informacji, pierwsze 3 z 8 zamówionych samolotów miały dotrzeć wreszcie w listopadzie 2011. Teraz prawdopodobne jest kolejne opóźnienie. Nic nie wiadomo o związanych z opóźnieniem odszkodowaniach od Boeinga dla polskich linii. Takiego odszkodowania, w wysokości miliarda dolarów, jako pierwsze zażądały Air India, które zamówiły 27 Boeingów 787.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.