Boeing ogłosił kolejne opóźnienie dostaw Dreamlinera. Pierwszy zostanie przekazany odbiorcy najwcześniej w połowie pierwszego kwartału 2011.
Powodem kolejnego opóźnienia są kłopoty z silnikami Rolls-Royce Trent 1000, mającymi stanowić napęd pierwszych Boeingów 787 (a w przyszłości także konkurencyjnego Airbusa 350XWB - ten samolot też notuje opóźnienia i będzie dostarczany najwcześniej w 2014). Dopiero teraz zakończono przerwane awarią próby tych silników, prowadzone w brytyjskim Derby. Silniki Rolls-Royce'a stanowią napęd 4 z 6 prototypów Dreamlinera. Kolejne dwa mają napędzać konkurencyjne silniki General Electric GEnX.
Jeszcze niedawno Boeing zaprzeczał, jakoby miało dojść do kolejnego opóźnienia (Dreamliner - opóźnienia i kary, 2010-08-13) i pierwszy Dreamliner zostanie dostarczony odbiorcy - japońskim liniom All Nippon Airways - pod koniec br. Teraz przedstawiciel koncernu przyznał, że nastąpi to dopiero w połowie pierwszego kwartału 2011. Oznacza to ponad 2,5-roczne opóźnienie w stosunku do pierwotnych planów. Pierwsze Boeingi miały bowiem trafić do ANA w połowie 2008.
Jednym z pierwszych odbiorców Dreamlinerów miały być PLL LOT. Polskie linie miały otrzymać Boeingi 787 w 2008 jako pierwsze w Europie, a ósmy przewoźnik na świecie. Według niedawnych informacji, pierwsze 3 z 8 zamówionych samolotów miały dotrzeć wreszcie w listopadzie 2011. Teraz prawdopodobne jest kolejne opóźnienie. Nic nie wiadomo o związanych z opóźnieniem odszkodowaniach od Boeinga dla polskich linii. Takiego odszkodowania, w wysokości miliarda dolarów, jako pierwsze zażądały Air India, które zamówiły 27 Boeingów 787.