Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Londyn zamówi kolejne MRAP

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 14 grudnia 2007

Brytyjski premier poinformował 12 grudnia, że Wielka Brytania zamierza zakupić dodatkowe 150 średnich pojazdów patrolowych dla swoich oddziałów w Afganistanie. Jednocześnie chce zwiększyć liczbę operujących tam śmigłowców Sea King.

Nowy przetarg na 150 pojazdów odpornych na wybuchy min klasy MRAP (Mine Resistant Ambush Protected), zapewniających 4-5 razy lepszą ochronę załogi niż pojazdy klasy HMMWV, będzie kosztował brytyjskich podatników ok. 150 mln GBP.

Trzymając się tradycji oznaczania zmodernizowanych pojazdów opancerzonych nazwami ras psów, po Mastiffach (brytyjska wersja Cougara HE) i Bulldogach (opancerzona wersja transportera gąsienicowego FV430), nowa partia pojazdów otrzyma oznaczenie Ridgback.

Według brytyjskiego premiera obecnie trwają negocjacje z producentami takiej klasy pojazdów. Środki potrzebne na zakup będą pochodziły w całości z rezerw skarbu państwa. Plan zakupu 180 pojazdów tej klasy - z terminem dostaw w 2009 - był już anonsowany w kwietniu. Obecnie widoczna jest jednak chęć maksymalnego skrócenia terminu dostaw, a pod uwagę bierze się nie tylko rozwój dedykowanej konstrukcji, ale również zakup pojazdów z bieżącej produkcji w innych państwach.

Zawarty w niedalekiej przyszłości kontrakt wpisuje się w plan dozbrojenia jednostek brytyjskiej piechoty Iraku i Afganistanie w pojazdy klasy MRAP. W ciągu ostatnich 18 miesięcy Londyn podpisał już kontrakty na dostawy 250 pojazdów tego typu. Podobne działania - choć w nieporównywalnie większej skali - podjęli Amerykanie, zamawiając do 18 października prawie 9 tys. samochodów dla swoich sił zbrojnych (MRAP pączkują w Iraku). Powodem jest fakt, że większość strat w obu konfliktach wywołują miny, tak więc wykorzystanie pojazdów zdolnych uchronić załogę przed śmiertelnymi skutkami wybuchu nawet kilkunastu kg materiału wybuchowego, mogą zdecydowanie zmniejszyć liczbę zabitych zachodnich żołnierzy.

Jednocześnie premier Brown zapowiedział zwiększenie liczby śmigłowców Sea King w Afganistanie. By zapełnić lukę powstałą w ten sposób w bazach pokojowych, Londyn zamierza, dzięki pośrednictwu instytucji natowskich, wydzierżawić na okres trwania konfliktu cywilne śmigłowce do realizowania zadań transportowych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.