Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Chetaka

Lotnictwo wojskowe, 11 września 2010

Trzech indyjskich żołnierzy zginęło w katastrofie śmigłowca Chetak w dystrykcie Jharkhand.

Indyjski śmigłowiec z trzema osobami na pokładzie leciał ze stacji lotniczej Kalaikunda w zachodnim Bengalu do bazy Baghdogra. Rozbił się ok. 16:00 czasu lokalnego niedaleko bazy lotniczej Sinharsi koło wioski Prakhani w dystrykcie Jharkhand. W katastrofie zginęła cała, trzyosobowa załoga.

Do katastrofy mogła przyczynić się fatalna pogoda na trasie przelotu.

To już kolejny wypadek Chetaka w ostatnim czasie. 27 sierpnia śmigłowiec tego typu (nr rej. VT-EIV, nr ser. AH-280, wyprodukowany w maju 1984, należący do HAL Rotary Wing Academy) rozbił się wkrótce po starcie z ośrodka wykorzystywanego przez Hindustan Aeronautics Limited (HAL) w Bangalore. Wówczas piloci odnieśli tylko lekkie obrażenia. Inny Chetak rozbił się dziś w czasie awaryjnego lądowania w na lotnisku Nagpur. Śmigłowiec miał problem techniczny z wirnikiem, od którego odpadła jedna z łopat. Ruch na lotnisku został zablokowany na 2 godziny. Tym razem nikomu nic się nie stało.

Chetak jest indyjską wersją francuskiego śmigłowca SA-315B Aerospatiale Alouette III. Pierwotnie opracowany przez Sud Aviation, był produkowany przez HAL. Jest bardzo popularny w indyjskiej armii i marynarce wojennej. W najbliższych latach Chetaki mają być zastępowane przez nowo nabywane śmigłowce.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.